شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فدراسیون فوتبال#فوتبال ایران

قنبرزاده: در مجمع تصمیمات بدون فشار شخص ثالث گرفته شد

قنبرزاده: در مجمع تصمیمات بدون فشار شخص ثالث گرفته شد

تهران- ایرنا- عضو هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال ایران با اشاره به تصمیمات مجمع عمومی فدراسیون فوتبال گفت: نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز نظاره گر یک مجمع آزاد بدون فشار شخص ثالث بودند.

به گزارش ایرنا، «منصور قنبرزاده» بعد از پایان مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران گفت: مجمع امروز نشان داد که ما یکی از آزادترین انتخابات‌ها را در منطقه داریم و نمایندگان فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا این مهم را در عمل دیدند. بسیار از مسائل داخلی ورزش کشور قربانی جوسازی رسانه‌ای در خارج از کشور شده است. وقتی مجمع بدون دخالت شخص ثالث هیات رییسه و رییس فدراسیون را استیضاح می‌کند نشان از آزادی نظر در ایران دارد. باید این کار بزرگ در رسانه‌ها برجسته شود. در کدام کشور منطقه این‌گونه است. در مجمع موافقان و مخالفان تمام حرف‌های خود را زدند و مجمع نیز آزادانه رای داد.

عضو هیات رییسه سازمان لیگ ادامه داد: امروز نمایندگان ۲ نهاد ورزشی مهم جهان در مجمع حضور داشتند. از رسانه‌ها خواهشمندم از آنان بخواهند تا نسبت به مظلومیت ورزش ایران پاسخگو باشند. چرا باید پول‌های فدراسیون در فیفا و  کنفدراسیون فوتبال آسیا بلوکه شود. مگر شعار جدایی ورزش از سیاست داده نمی‌شود چرا فوتبال ایران قربانی تحریم‌های اقتصادی شده است. چرا یک کشور به خاطر فشار سیاسی بازی دوستانه فوتبال با ایران را لغو کرد آیا تصمیم مسوولان کانادایی با شعار فیفا و کمیته بین‌المللی المپیک همخوانی دارد.

قنبرزاده با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر درآمدهای فوتبالی گفت: متاسفانه شرایطی ایجاد شده که فدراسیون از درآمد خود محروم است. فدراسیون فوتبال پول دارد اما به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند به آن دسترسی داشته باشد. از دولت محترم سیزدهم خواهشمندم تا تصمیمی در این زمینه اتخاذ کند. حتی اگر شده به ما پول قرض بدهد تا بتوانیم اردوهایی درخور شان تیم ملی فوتبال برگزار و تیم را در بهترین شرایط راهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر کنیم.

وی در زمینه دارایی‌های فدراسیون فوتبال در خارج از کشور گفت: فدراسیون بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان پول بلوکه شده دارد و باید با رایزنی در سطح بالای نظام این پول‌ها به فدراسیون واریز شود.