شهر خبر

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

تاخیر و تعلل در پروژه راه‌آهن اردبیل امسال به سرانجام می‌رسد

تاخیر و تعلل در پروژه راه‌آهن اردبیل امسال به سرانجام می‌رسد

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: تاخیر و تعلل در راه‌آهن اردبیل امسال به سرانجام خواهد رسید و تحویل مردم خواهد شد.

حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در اختصاص اعتبارات و تسهیل عملیات اجرایی پروژه راه آهن اردبیل انجام شده است، اظهار کرد: تأخیر و تعلل در راه‌آهن اردبیل امسال به سرانجام خواهد رسید و این پروژه تحویل مردم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه برای ما بسیار حائز اهمیت است، افزود: در تلاش هستیم تا بتوانیم توسعه حوزه تجارت و صادرات را شاهد باشیم که در ادامه اتصال این خط ریلی به پارس‌آباد می‌تواند استان اردبیل را از بن بست خارج کرده و کریدور شمال به جنوب کشور باشد که نیاز است وزارت راه اهتمام جدی برای تسریع پروژه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: در کنار توسعه خطوط ریلی استان با توجه به وضعیت نامناسب جاده‌های مواصلاتی باید توجه ویژه‌ای به این حوزه انجام گیرد که در این رابطه ۴۰ میلیارد تومان برای محور اردبیل - سرچم از طریق بانک صادرات برای توسعه بزرگراه‌ها اعتبار در نظر گرفته شده تا بتوانیم نسبت به ایمن‌سازی این محور ارتباطی گام برداریم.

موسوی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی منطقه آزاد آغاز شده است، گفت: تحقق منطقه آزاد در چهار نقطه موضوعی است که در شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد، گرمی و نمین باید لحاظ شود به طوری که ۱۰ هزار و ۶۰۰ هکتار فضای منطقه آزاد باید به تصویب برسد.

وی به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجرای این برنامه دولت درصدد است تا با جلوگیری از رانت و سودجویی‌های کلان در نظام اقتصادی شرایط مطلوبی در معیشت مردم فراهم شود و با ساماندهی یارانه‌های تخصیص یافته در حوزه‌های مختلف بتواند مابه التفاوت مبلغ در گام‌های نخست را محقق کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط مناسبی در استان اردبیل برقرار است و در این زمینه عرصه خدمت‌رسانی به مردم بسیار قابل توجه خواهد بود تا بتوانیم مشکلات موجود را در این زمینه برطرف و شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.