شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال

آیا هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاده است؟

آیا هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال از رسمیت افتاده است؟

تهران- ایرنا- با عزل یکی از اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال، این گمان قوت گرفت که تشکیل جلسات هیات‌رییسه از رسمیت افتاده است.

به گزارش ایرنا، مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، امروز (سه‌شنبه) برگزار و درباره برکناری چهار نفر از اعضای هیات‌رییسه تصمیم‌گیری شد. با رای اعضای مجمع، «مهرداد سراجی» از سمت خود عزل شد ولی سه عضو دیگر در سمت خود باقی ماندند.

طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، تشکیل جلسات هیات‌رییسه در صورتی رسمیت پیدا می‌کند که دوسوم اعضا در آن حضور داشته باشند. تاکنون هشت نفر از ۱۱ نفر عضو هیات‌رییسه بودند. سراجی پیش از مجمع امروز به خبرنگاران گفته بود که حتی اگر یکی از چهار عضوی که امروز درباره آنها رای‌گیری می‌شود نیز برکنار شوند، تشکیل جلسات هیات‌رییسه رسمی نیست.

با برکناری سراجی، درحال حاضر هیات‌رییسه فقط هفت عضو دیگر دارد که کمتر از دوسوم جایگاه‌های قانونی است. اما یک منبع آگاه به ایرنا گفت که این نهاد می‌تواند به کار خود ادامه دهد.

به گفته این منبع آگاه، درصورتی‌که تعداد نفرات برکنارشده کمتر از ۵۰ درصد نفراتی باشند که درباره آنها رأی‌گیری می‌شود، اعضای هیات‌رییسه می‌توانند درباره این پست بلا تصدی، یک سرپرست تعیین کنند. گفته می‌شود که «حمیدرضا گرشاسبی» گزینه جانشینی سراجی برای این پست است تا هیات‌رییسه همچنان و تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در هشتم شهریور به کار خود ادامه دهد.