شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#رئیس جمهوری#مسکو

عراق| از نشست احزاب کُرد تا ارسال قانون جرم‌ انگاری برای تائید نهایی

عراق| از نشست احزاب کُرد تا ارسال قانون جرم‌ انگاری برای تائید نهایی

نشست احزاب کُرد طی روزهای آتی، ارسال قانون جرم انگاری از سوی پارلمان برای رئیس جمهوری عراق، و رایزنی رئیس سازمان با بوگدانف در مسکو از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حزب دموکرات کردستان از نشست همه احزاب کرد طی روزهای آینده برای توافق درباره نامزد ریاست جمهوری عراق خبر داد.

«شیروان الدوبردانی»، نماینده حزب دموکرات کردستان، به خبرگزاری رسمی عراق گفت که این حزب همچنان از ریاست جمهوری «ریبر احمد بارزانی» حمایت می‌کند.

او گفت که به زودی جلسه‌ای با حضور دو حزب اصلی و دیگر احزاب کُرد جهت توافق بر سر یک نامزد نهایی برای منصب ریاست جمهوری برگزاری خواهد شد.

وی افزود که حزب دموکرات در پی به حاشیه راندن هیچ گروه سیاسی در کردستان نیست و تأکید کرد که روزهای آینده شاهد آشکار شدن نتایج گفتگوهای گروه‌های سیاسی کُرد خواهد بود.

صدر حامی انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام است؟

یک منبع آگاه عراقی امروز سه شنبه به شفق نیوز گفت: مقتدی صدر حامی گزینه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زود هنگام با توجه به ادامه بن بست سیاسی در این کشور است.

این منبع افزود: با توجه به تداوم بن بست سیاسی، این گزینه در محافل سیاسی عراقی مطرح است.

ارسال قانون جرم انگاری برای تایید نهایی

پارلمان عراق قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برای تایید به نهاد رئیس جمهور ارسال کرد.

در نامه‌ای که به امضای «سیروان عبدالله اسماعیل»، دبیر پارلمان عراق خطاب به دیوان ریاست جمهوری رسیده، آمده است: با استناد به ماده 73 قانون اساسی، قانون جرم‌انگاری عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که در مورخه 26، 5، 2022 به تصویب پارلمان رسیده است، خدمت‌تان ارسال می‌کنیم.

قانون جدید که 275 نماینده از مجموع 329 نفر بدان رای داده است، شامل بندهای مهمی است.

بر اساس این قانون همچنین تعامل و همکاری با شرکت‌ها و نهادهایی که با این رژیم تعامل دارند و یا از آن حمایت می کنند، ممنوع است. عادی سازی روابط با اسرائیل به هر نحوی جرم است و برقراری روابط دیپلماتیک، سیاسی، نظامی، اقتصادی، فرهنگی یا هرگونه روابط دیگر میان عراق و اسرائیل ممنوع است.

رایزنی سفیر سوریه در بغداد با مقام عراقی

«حمید نعیم الغزی» دبیرکل شورای وزیران عراق با «صطام جدعان الدندح» سفیر سوریه در بغداد دیدار و با وی راه های توسعه روابط بین دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی و غذایی را بررسی کرد.

روابط دمشق و بغداد در زمینه‌های تجاری و اقتصادی و غذایی محور رایزنی‌های سفیر سوریه در بغداد با دبیرکل شورای وزیران عراق بود.

کشور عراق ,

دبیرخانه کل شورای وزیران عراق اعلام کرد که در این گفتگو پیرامون چارچوب همکاری مشترک سوریه و عراق در زمینه‌های تجاری و اقتصادی و همچنین در زمینه غذایی که یکی از مهمترین منابع درآمد ناخالص ملی دو کشور است، بحث شد.

دبیرخانه شورای وزیران عراق بر اهمیت روابط تاریخی محکم بین دو دولت و دو ملت دو کشور برادر تاکید کرد.

دبیرکل شورای وزیران عراق خاطرنشان کرد: پس از شکست حمله تروریستی گروه‌های تکفیری دو کشور در حال حاضر در ثبات زندگی می‌کنند.

سفیر سوریه در مصاحبه با خبرنگار سانا این دیدار را مثمر ثمر و مثبت توصیف و بیان کرد: چشم اندازهایی در زمینه مبادلات تجاری و اقتصادی و استفاده از پتانسیل های دو کشور در بخش مواد غذایی در راستای نفع دو ملت برادر در این دیدار بررسی شد.

وی گفت: همکاری مستمر سوریه و عراق در همه زمینه‌ها، نشان دهنده اشتیاق دو کشور برای توسعه مشترکات و رویارویی با چالش‌های پیش روی آنها است.

تمجید مسکو از نقش حشد شعبی عراق

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان حشد شعبی عراق روز گذشته  در مسکو با «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه  دیدار کرد.

کشور عراق ,

دو طرف در این دیدار بر اهمیت تقویت تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های امنیتی و سیاسی منطقه خاورمیانه تاکید کردند.

بوگدانوف در پایان از نقش حشد شعبی در مبارزه با عناصر گروه تروریستی داعش تمجید کرد.

انتهای پیام/