شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#همزمان

اجرای سومین دوره طرح قرار دوازدهم و ارائه خدمات اجتماعی به محرومان همزمان با دهه کرامت

اجرای سومین دوره طرح قرار دوازدهم و ارائه خدمات اجتماعی به محرومان همزمان با دهه کرامت

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای سومین دوره طرح قرار دوازدهم در نخستین روزهای دهه کرامت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سومین دوره  قرار دوازدهم  در روز دوازدهم خرداد در سراسر بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف با اشاره به همزمقانی سومین دوره طرح قرار دوازدهم با ایام دهه کرامت و ایام بزرگداشت مقام و منزلت امامزادگان واجب التعظیم خاطرنشان کرد: تکریم مقام امازادگان علیهم السلام، تداوم راه و نشر اندیشه آنهاست.

وی افزود: قطعا یکی از دغدغه ها و اقدامات این بزرگوارن خدمت به افراد کم برخودار و اقشار آسیب پذیر جامعه است و اگر هم اکنون در میان جامعه حضور ظاهری داشتند یکی از کارهایی که عاشقانه به آن می پرداختند خدمت به محرومان بود.

معممی مقدم با اشاره به اینکه ، قرار دوازدهم طرحی برای فراهم کردن امکان مشارکت مردمی به منظور ارائه خدمات اجتماعی به محرومان است تصریح کرد: طرح قراردوازدهم در پی آن است که زمینه مشارکت همگانی را فراهم و با ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی و مواسات، مومنین و خیراندیشان را به سوی مساعدت نیازمندان سوق دهد.

وی یادآور شد: اکنون هر که می خواهد در مسیر اهل بیت علیهم السلام قدم بردارد و در راستای تکریم ذریه پیامبر اعظم (ص) گام بردارد، می تواند با مراجعه به حرم مطهر امامزادگان در این امر خیر مشارکت کند.

معممی مقدم با اشاره به دغدغه اصلی تدوین و ابلاغ طرح قراردوازدهم افزود: تدوین طرح قرار دوازدهم اولا نشان از دغدغه‌مندی متولیان بقاع متبرکه نسبت به مسائل اجتماعی پیرامون خود دارد و ثانیا اجرای این طرح در راستای ارائه خدمات اجتماعی و تلاش برای افزایش سرانه سلامت اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد:  این طرح که با محوریت توزیع بسته های معیشتی بین افراد کم‌برخوردار اجرا می شود و برآن است تا مجموعه ای از خدمات اجتماعی را بر اساس نیازهای منطقه پیرامونی بقاع متبرکه ارائه و نسبت به رفع آسیب های اجتماعی و ارتقای سطح سلامت اجتماعی مناطق پیرامونی بقاع متبرکه نشی موثر داشته باشد.

 

انتهای پیام