شهر خبر

حواشی پشت درهای تیم‌ ملی است/ امیدوارم کشتی گیران در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشته باشند

حواشی پشت درهای تیم‌ ملی است/ امیدوارم کشتی گیران در مسابقات جهانی عملکرد خوبی داشته باشند

پیشکسوت کشتی گفت: فدراسیون با مدیریت خود اجازه نداده که حواشی به درون تیم‌ ملی ورود پیدا کند.

مجید خدایی، پیشکسوت کشتی آزاد، درباره شرایط این روزهای تیم‌ ملی به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: کشتی ایران پس از اینکه موفقیت‌های خوبی را در مسابقات جهانی نروژ کسب کرد برای مسابقات آسیایی نیز بر اساس قولی که داده بود به چرخه انتخابی وفادار ماند و بر اساس چرخه تیم را عازم مسابقات آسیایی کرد که خوشبختانه آنجا هم نتایج خوبی به دست آمد. تا اینجا هم فدراسیون و هم کادر فنی طبق چرخه تعریف شده عمل کردند، مسابقات جام تختی و در ادامه آخرین مرحله انتخابی را خواهیم داشت که امیدوارم همچنان به قوانین عمل شود تا همه راضی باشند. 

وی افزود: روحیه بچه‌های تیم‌ ملی خوب است. از نظر آمادگی جسمانی با توجه به عملکردی که در مسابقات داشتند نشان دادند که از این نظر هم شرایط مناسبی دارند. منتظریم که مسابقات رنکینگ‌دار انجام شود چرا که برای کشتی گیران ما بسیار مهم است. امیدواریم کشتی گیران ما در مسابقات جهانی شرکت کنند و در تقسیم بندی در قرعه‌های مناسب قرار بگیرند تا بتوانند کشور ما را صاحب مدال‌ کنند. 

خدایی با اشاره به تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: خوشبختانه برگزاری مسابقات آسیایی به تاخیر افتاد و این اتفاق برای کشتی گیران ما مفید بود چون فاصله 10 روزه که بین مسابقات جهانی و بازی های آسیایی وجود داشت دغدغه‌ای ایجاد کرده بود که واقعا شرایط سخت شده بود. با تعویق و یا لغو بازی های آسیایی تعدادی از کشتی‌گیران ما شانس حضور در مسابقات را از دست دادند اما مسئله آسیب دیدگی کشتی‌گیران هم مطرح بود چون در گذشته همین مسئله نزدیکی مسابقات باعث آسیب دیدگی شخص آقای دبیر شده بود، اتفاقی که ممکن بود باز تکرار شود. تعویق مسابقات به نظرم در این شرایط اتفاق خوبی برای کشتی بود.     

مربی سابق تیم‌ ملی خاطرنشان کرد: هنوز تاریخ دقیق برگزاری بازی های آسیایی مشخص نشده و امیدواریم با فاصله مناسبی باشد که ما برای کسب سهمیه و حضور در المپیک دچار مشکل نشویم. البته فکر می‌کنم کادر فنی برنامه ریزی مناسبی کرده و حضور در مسابقات رنکینگ می‌تواند به ما برای کسب سهمیه کمک کند. 

خدایی در واکنش به شرایط حسن یزدانی، کامران قاسم‌پور و امیرحسین زارع با توجه به اینکه مدت‌هاست در هیچ رویدادی شرکت نکردند، گفت: درست است آخرین مسابقه‌ای که این سه کشتی گیر در آن حاضر بودند مسابقات نروژ بود اما در این فاصله اردوهای تیم‌ ملی برقرار بوده و بچه‌ها تمرینات مناسبی داشتند و ریکاوری خوبی شدند. مسابقات رنکینگ هم به اندازه مسابقات جهانی سخت نیست که بگوییم این دوری به آنها آسیب می‌زند ولی حضور در این مسابقات خودش خوب است و آنها را آماده‌تر می‌کند. 

کارشناس کشتی در پاسخ به این پرسش که آیا تغییرات رخ داده در کادر فنی را مناسب می‌دانید؟ بیان داشت: بله، این چرخه تا اینجای کار خوب  بوده و امیدواریم که به این چرخه عمل شود و طوری نباشد که چرخه را تغییر بدهیم. باید به این قوانین که برنامه ریزی شده عمل شود، در این صورت همه راضی خواهند بود و امیدواریم که نتیجه خوبی هم بگیریم. 

وی در واکنش به اینکه فدراسیون کشتی بعد از المپیک با حواشی زیادی مواجه شد، گفت: حاشیه فکر نمی‌ کنم گریبان تیم ملی را گرفته باشد، شاید حاشیه‌هایی پیرامون رئیس فدراسیون بوده اما این حواشی پشت درهای تیم ملی مانده و وارد مجموعه نشده و چون حاشیه مستقیم در ارتباط با کشتی گیران نیست فکر نمی‌کنم که خدشه ای وارد کرده باشد. اما قطعا هرچه حاشیه کمتر باشد کمک می‌کند به نتیجه بهتر ولی به هرحال یک موضوعی است که ورزش قهرمانی ناگزیر از گریبانگیر شدن با حاشیه است و یک کشتی گیر از قدیم هم همین طور بوده که هم با حاشیه و هم با حریف باید بجنگد و یک عضو جدایی ناپذیر ورزش قهرمانی این حاشیه‌ها هستند.

خدایی گفت: خوشبحتانه تا الان خوب مدیریت شده و خدشه‌ای وارد نشده و امیدواریم تا حضور در مسابقات حاشیه‌ها را دور کنیم و قهرمانان ما بدون حاشیه بتوانند قهرمان شوند.

انتهای پیام