شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فوتبال#تیم فوتبال#نساجی#تراکتور#مازندران

نساجی به دنبال تکرار عملکرد فصل هجدهم در هفته پایانی لیگ بیست‌ویکم

نساجی به دنبال تکرار عملکرد فصل هجدهم در هفته پایانی لیگ بیست‌ویکم

ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران امروز در شرایطی مسابقات لیگ بیست‌ویکم را به پایان می‌رساند که در صورت برد مقابل تراکتور می‌تواند جایگاهش در جدول را ارتقاء دهد و با نساجیِ لیگ هجدهم در آمارها برابر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور که با قهرمانی زودهنگام استقلال به هفته پایانی‌اش رسید، امروز با انجام یک مسابقه ادامه می‌یابد. سومین مسابقه از هفته سی‌اُم و پایانی این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت ۱۸:۳۰ امروز بین دو تیم نساجی مازندران و تراکتور تبریز برگزار می‌شود تا پرونده این دوره از مسابقات لیگ برتر برای این دو تیم پرطرفدار فوتبال کشور بسته شود.

نساجی که فصل را به دلیل آماده نبودن ورزشگاه شهید وطنی، خارج از قائمشهر و در ورزشگاه شهدای ساری آغاز کرد و در ادامه فصل نیز در شهرهای اصفهان، مشهد، تهران و کرج میزبان حریفانش شد، قصد داشت تا آخرین بازی فصل را با توجه به میزبانی‌اش در این هفته در ورزشگاه شهدای ساری برگزار کند تا با حضور هواداران جشن قهرمانی در جام حذفی نیز برپا شود. اما سازمان لیگ به دلیل مجهز نبودن این ورزشگاه به زیرساخت‌های حضور تماشاگران با این تقاضای باشگاه نساجی مخالفت کرد تا آخرین بازی خانگی نساجی هم در تهران برگزار شود. دیداری که برای هر دو تیم نساجی و تراکتور از نظر حیثیتی اهمیت دارد.

تثبیت موقعیت دو تیم در جدول و خیال آسوده‌ای که بابت بقا در لیگ برتر دارند باعث شده مسابقه امروز بین نساجی و تراکتور حساسیت چندانی نداشته باشد. تراکتور با ۲۸ امتیاز از ۲۸ مسابقه تیم سیزدهم جدول است و نساجی با ۳۳ امتیاز از ۲۹ مسابقه در رتبه دوازدهم جدول ایستاده است. البته نتیجه مسابقه نیمه‌تمام بین تراکتور و پرسپولیس هنوز از سوی کمیته انضباطی اعلام نشده است. اما با فرض هر نتیجه‌ای، باز هم تغییری در جایگاه جدولی تراکتور ایجاد نمی‌شود.

دو تیم در آخرین هفته فصل شرایط یکسانی از نظر گل زده و گل خورده دارند. نساجی با ۳۱ گل خورده سومین و تراکتور با ۲۹ گل خورده پنجمین خط دفاع ضعیف لیگ است. در گل زده هم نساجی ۲۴ گل به ثمر رسانده و تراکتور ۲۳ بار دروازه حریفان را باز کرده است که ۸ گل این تیم تبریزی توسط چهره محبوب هواداران نساجی یعنی محمد عباس‌زاده به ثمر رسیده است. بازیکنی که نقش کلیدی و بسیار مؤثری در صعود نساجی به لیگ برتر داشت و حالا دو فصل است که برای تراکتور به عنوان یک مهره شاخص بازی می‌کند.

نساجی به دنبال تکرار عملکرد فصل هجدهم در هفته پایانی لیگ بیست‌ویکم

شانس صعود نساجی در جدول

شرایط جدولی دو تیم به گونه‌ای است که می‌توان گفت نساجی برای کسب برد در مسابقه امروز انگیزه بیشتری نسبت به تراکتور دارد. زیرا تراکتور با هر نتیجه‌ای در رتبه سیزدهم می‌ماند. این تیم در ۱۲ هفته اخیر به طور مستمر روی پله سیزدهم ایستاده بود و در طول فصل نیز از ۲۹ هفته پشت‌سر گذاشته شده ۱۷ هفته را در جایگاه سیزدهم گذراند. امروز هم در صورت برد با توجه به فاصله پنج امتیازی‌اش با نساجی نمی‌تواند از رتبه سیزدهم بالاتر برود. ضمن این‌که با توجه به فاصله ۶ امتیازی‌اش با تیم نفت مسجدسلیمان در جایگاه چهاردهم جدول، امکان پایین‌تر رفتن از رتبه سیزدهم نیز برای این تیم وجود ندارد.

 اما نساجی در صورت برد می‌تواند به صعود در جدول امیدوار باشد. نساجی ۳۳ امتیاز دارد و صنعت نفت آبادان که هم‌امتیاز نساجی است و هوادار تهران با ۳۴ امتیاز دو تیم همسایه بالایی نساجی در جدول هستند در هفته پایانی باید به مصاف هم بروند. بنابراین نساجی در صورت برد مقابل تراکتور می‌تواند با فرض پیروزی هر کدام از تیم‌های صنعت نفت و هوادار تهران در دیدار رودرروی‌شان که پنجشنبه این هفته در آبادان برگزار می‌شود، دست‌کم یک پله و در صورت تساوی آبادانی‌ها با شاگردان غلامرضا عنایتی دو پله در جدول صعود کند و فصل را با ایستادن در رتبه بهتری به پایان برساند.

از طرفی نیز نساجی اگر مسابقه امروز را با پیروزی پشت‌سر بگذارد و به امتیاز ۳۶ برسد، عملکرد آماری‌اش در لیگ هجدهم را تکرار می‌کند. نساجی در نخستین فصل حضورش در لیگ برتر از ۳۰ مسابقه ۷ برد، ۱۵ مساوی و ۸ شکست در کارنامه ثبت کرد و با ۳۶ امتیاز در رتبه ۱۰ جدول قرار گرفت. امروز نیز نساجی در صورت پیروزی تعداد بردهایش را به ۷ می‌رساند و با توجه به ۱۵ تساوی کسب شده طی این فصل، ۳۶ امتیازی می‌شود. این نکته نیز در عملکرد نساجی قابل توجه است که این تیم همراه با آلومینیوم اراک و پیکان با ۱۵ تساوی رکورددار تساوی در لیگ بیست‌ویکم است.

البته اسماعیل اسماعیلی سرمربی نساجی که در سه بازی اخیر دو تساوی و یک برد با تیم‌ خود کسب کرد، امروز به دلیل غیبت هفت بازیکن اثرگذارش احتمالا کار دشوارتری برای کسب نتیجه دارد. مسعود شجاعی، حامد شیری و مهرداد عبدی به دلیل مصدومیت و اکبر صادقی و ایوب کلانتری به دلیل محرومیت غیبت دارند. محمد قربانی هم به دلیل حضور در اردوی تیم ملی امید همراه نساجی نیست. محمدمهدی نظری نیز با نظر کادر فنی از فهرست بازیکنان برای مسابقه امروز کنار گذاشته شد.

تقابل‌ها و اشتراک‌ها

از نکات قابل توجه و مشترک بین دو تیم علاوه بر حضور محمد عباس‌زاده بازیکن محبوب نساجی‌چی‌ها در تراکتور می‌توان به حضور شاهین ثاقبی و ابوالفضل رزاق‌پور در تیم تبریزی نیز اشاره کرد که زمانی با لباس نساجی در مصابقات حضور می‌یافتند.

وجه اشتراک دیگر دو تیم هم کسب عنوان قهرمانی جام حذفی با یک سرمربی است. هم تراکتور و هم نساجی با ساکت الهامی قهرمان جام حذفی شدند. سرمربیِ آذری که توانست فصل قبل نساجی را از سقوط نجاتدهد و در این فصل نیز یکی از دو جام معتبر فوتبال ایران را با نساجی تصاحب کند.

دو تیم در چهار فصل اخیر که نساجی وارد مسابقات لیگ برتر شد ۷ بار به مصاف هم رفتند که دو برد برای تراکتور و یک برد برای نساجی ثبت شد و چهار دیدار هم با تساوی به پایان رسید. دیدار رفت دو تیم در نیم‌فصل نخست لیگ امسال نیز با نتیجه ۱ – ۱ پایان یافت.

دیدار تیم‌های نساجی مازندران و تراکتور در چارچوب هفته پایانی لیگ برتر را بیژن حیدری قضاوت خواهد کرد و علی میرزابیگی و حمید سبحانی، کمک‌های اول و دوم او هستند.