شهر خبر

انتقاد مربی اسبق تیم ملی فوتبال از بلاتکلیفی نائب رئیسی بانوان فدراسیون

انتقاد مربی اسبق تیم ملی فوتبال از بلاتکلیفی نائب رئیسی بانوان فدراسیون

تهران- ایرنا- مربی پیشین تیم ملی فوتبال زنان گفت: فوتبال زنان با توجه به بازداشت نائب رئیس بانوان فدارسیون و حاشیه‌های دیگر در وضعیت خوبی بسر نمی‌برد و امیدوارم هرچه زودتر تکلیف این پست مشخص شود.

مریم حسن‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره حاشیه‌های فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال با توجه به بازداشت نایب رئیس بانوان و حاشیه‌های دیگر در وضعیت خوبی بسر نمی‌برد. هر چند در این یکسال تیم ملی فوتبال زنان شرایط خوبی را سپری کرد و اردوهای منظمی داشتند، اما مشکل اصلی این است که همواره تیم ملی را در دقیقه ۹۰ و لحظات آخر برای اعزام به مسابقات برون مرزی می‌بندیم.

وی افزود: تیم ملی فوتبال زنان در زمان بدی تشکیل می‌شود و به همین دلیل بیشتر کشورها حاضر نیستند تا دیدار دوستانه‌ای با ایران داشته باشند. باید تلاش کنیم تا برنامه‌های تیم ملی  به گونه‌ای پیش برود که کشورها برای بازی دوستانه با زنان ایران ترغیب شوند. یکی از ایرادهای مسوولان فدراسیون فوتبال این است که وقتی جلسه‌ای با مسوولان فدراسیون کشورهای دیگر می‌گذارند و قراردادی برای تیم ملی مردان ثبت می‌کنند، به فوتبال زنان توجه ندارند تا دیدارهای تدارکاتی برای تیم ملی زنان هم انجام شود.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال زنان یادآور شد: تمام توجه فدراسیون فوتبال به تیم ملی فوتبال مردان است. مدیران برخی از مدیران باشگاه‌های خارجی، ایرانی هستند و مسوولان فدراسیون فوتبال کشورمان به راحتی می‌توانند با رایزنی و تدابیر درست برای بانوان مسابقات تدارکاتی و برای سرمربیان کلاس‌های پیشرفته برگزار کنند.

وی ادامه داد: وقتی فدراسیون برنامه‌ریزی نداشته باشد و اهمیتی برای تیم ملی فوتبال زنان قائل نشود، تیم‌های خارجی هم به دلیل آنکه دیدار دوستانه با ملی‌پوشان ایرانی منفعتی برای آنان ندارد، هزینه نمی‌کنند. این ضعف مدیریت است که برای پیشرفت تیم ملی فوتبال زنان کاری انجام نمی‌دهد. الان باید برای دیدار دوستانه حتی با تیم‌های غرب آسیا و کشورهای همسایه هزینه سنگینی بدهیم.

حسن‌زاده در خصوص حضور فریده شجاعی به عنوان نائب رئیسی فدارسیون، گفت: بانوانی ایران تجربه زیادی ندارند و امیدوارم مسوولان فدراسیون فوتبال فکری به حال آنها کنند. فدراسیون به فردی نیاز دارد تا به فوتبال بانوان کمک کند و با تجربه و جزو پیشکسوتان این عرصه باشد. شجاعی سال‌ها نائب رئیس بود و اگر بتواند به فوتبال بانوان کمک کند، از وی استقبال می‌کنیم. در هر صورت باید نائب رئیس شخصی فوتبالی باشد تا درد بانوان را درک کند. نیاز است تا فردی این مسئولیت را برعهده بگیرد تا تمام قد تلاش کند و یک کار ماندگار انجام دهد و سبب پیشرفت فوتبال زنان شود.

وی با اشاره به اینکه لیگ فوتبال زنان نیز پیشرفت خوبی داشته، گفت: اینکه ملی‌پوشان تنها در باشگاه‌ها بازی کنند و در تیم ملی دیدار دوستانه‌ای نداشته باشند، فایده‌ای ندارد. امیدوارم فدراسیون فوتبال نگاه ویژه‌ای به فوتبال بانوان داشته باشد و سرمایه‌گذاری خوبی شود و مربیان هم به جایگاه واقعی خود برسند. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال مشخص شود.