شهر خبر

جلیل شعبانی: اکران فیلم‌های خارجی نمی‌تواند در کشور ما موفق باشد

جلیل شعبانی: اکران فیلم‌های خارجی نمی‌تواند در کشور ما موفق باشد

جلیل شعبانی تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «قسم» و «منصور» بر این عقیده است که اکران فیلم‌های خارجی در کشور ما موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

جلیل شعبانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: موفقیت ایده اکران فیلم‌های خارجی در ایران به این نکته بستگی دارد که چه فیلم‌هایی را انتخاب می‌کنیم. باید فیلم‌های انتخاب شده به فرهنگ ما نزدیک باشند و اکران هر فیلم از هر کشور نمی‌تواند در سینمای ما نتیجه‌بخش باشد.

شعبانی خاطرنشان کرد: مردم فیلم‌های خارجی را از اینترنت دانلود می‌کنند و در خانه‌هایشان مشاهده می‌کنند چرا که در سینماهای ما تفاوت فیلم دیدن در سالن‌های سینما و فیلم دیدن در خانه احساس نمی‌شود. فیلم‌های خارجی که به صورت سه بعدی ساخته می‌شوند اگر در کشورهای خارجی فروش بالایی دارند به دلیل تفاوت اکران در سینما و تلویزیون‌های خانگی است.

وی افزود: قطعاً در اکران فیلم‌های خارجی نکته دیگر سانسور آثار است. ما به هر شکل مجبور به سانسور هستیم و قطعاً این اتفاق رخ می‌دهد و بهتر است فیلم‌هایی انتخاب شوند که نیاز چندانی به سانسورشان وجود ندارد. با این حال بعید می‌دانم اکران فیلم‌های خارجی اتفاق چندان مثبتی در سینمای ما رقم بزند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: انتخاب‌های ما به دلیل محدودیت‌های فرهنگی برای گزینش فیلم‌ها بسیار محدود است و با توجه به این مسئله و کیفیت اکران در سینماهای کشورمان فکر می‌کنم این تصور که اتفاق خوبی با اکران فیلم‌های خارجی در سینمای ما رخ دهد، یک تصور غلط است.

انتهای پیام