شهر خبر

در منامه؛

وزیرخارجه روسیه و پادشاه بحرین درباره تحولات منطقه گفتگو کردند

وزیرخارجه روسیه و پادشاه بحرین درباره تحولات منطقه گفتگو کردند

لاوروف پس از دیدار با پادشاه بحرین در منامه، روز سه شنبه نیز با همتای بحرینی خود «عبداللطیف بن راشد آل زیانی» گفتگو خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه که برای یک سفر کاری وارد منامه شده است، روز دوشنبه مورد استقبال حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین قرار گرفت.

پادشاه بحرین در این دیدار گفت: «بسیار ارزشمند است که شما اینجا هستید. ما خوشحالیم که از شما و هیئت شما استقبال می‌کنیم. متأسفانه، دیدار شما کوتاه است. ما دوست داریم مدت بیشتری در اینجا بمانید.»

لاوروف همچنین روز سه شنبه با همتای بحرینی خود عبداللطیف بن راشد آل زیانی گفتگو خواهد کرد.

خبرگزاری بحرین (BNA) روز دوشنبه گزارش داد، «حمد بن عیسی آل خلیفه»، پادشاه بحرین، با «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه درباره دستور کار منطقه‌ای و بین المللی از جمله وضعیت اوکراین بحث و گفتگو خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، پادشاه بحرین در این دیدار، بر اهمیت حل و فصل مناقشه در اوکراین به نحوی که منافع دو کشور همسایه و امنیت و ثبات قاره اروپا و همچنین صلح و امنیت بین المللی را تأمین کند، تاکید کرد. پادشاه بحرین در این دیدار گفت: «نیاز به مشارکت در گفتگو و راه حل های دیپلماتیک مطابق با قواعد حقوق بین الملل به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی که به درگیری پایان دهد، امنیت و صلح را برای همه طرف‌ها تضمین کند، جان غیرنظامیان را حفظ کند و کمک‌های بشردوستانه و کمک رسانی به پناهندگان و آوارگان را تسهیل کند، نیاز است.»

دیدار وزیرخارجه روسیه و پادشاه بحرین در حالی صورت گرفته که لاوروف پیشتر در مصاحبه‌ای با روسیا الیوم گفته بود که در آینده‌ای نزدیک سفری به منطقه خواهد داشت و بحرین و عربستان نیز از جمله مقاصد سفر او خواهند بود.