شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#رئیس جمهور#وزارت#شرایط#بحرانی#تاسیس

با حکم پوتین؛

وزارت شرایط بحرانی در روسیه تاسیس شد

وزارت شرایط بحرانی در روسیه تاسیس شد

رئیس جمهور روسیه امروز طی حکمی وزارت شرایط بحرانی در این کشور را تأسیس کرده و «الکساندر کورنکوف» را به ریاست آن منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه با صدور حکمی تاسیس وزارتخانه جدیدی با نام شرایط بحرانی را اعلام کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «الکساندر کورنکوف» (Alexander Kurenkov) نیز با دستور رییس جمهور این کشور به سمت ریاست این وزارتخانه رسیده است.

ولادیمیر پوتین در دستور خود آورده است: «الکساندر کورنکوف» با تغییر ترکیب شورای امنیت روسیه به سمت وزیر دفاع غیرنظامی، شرایط اضطراری و کاهش عواقب بلایای طبیعی در دولت روسیه انتخاب شده است و از تاریخ امضای این فرمان در این تصدی فعالیت می‌ کند.

این در حالیست که وی پیشتر در نهادهای امنیتی فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده و در تصدی معاون رئیس گارد ملی سال‌ ها خدمت کرده است.

به گزارش تاس، رئیس جمهور روسیه در ۲۵ ماه می کورنکوف را به عنوان سرپرست وزارت شرایط اضطراری روسیه منصوب کرده بود.

پوتین هنگام معرفی وزیر جدید به تیم این وزارتخانه گفت که کورنکوف در مفهوم بد کلمه به دنبال کار نیست، بلکه برعکس، یک مدیر مجری کوشا است و می داند که چگونه در کار خود غرق شود.

پوتین خاطر نشان کرد که «الکساندر کورنکوف» کار خود را به عنوان یک کارمند عادی در آژانس های امنیتی دولتی در روسیه آغاز کرده بود و سپس برای مدت طولانی در سرویس حفاظت فدرال خدمت کرد.

به گزارش این خبرگزاری، کورنکوف قبل از انتصاب فعلی، معاون رئیس گارد ملی (روسگواردیا) بوده است.

کورنکوف در ۲ ژوئن ۱۹۷۲ در مسکو به دنیا آمد. او از آکادمی دولتی تربیت بدنی مسکو و موسسه روانشناسی و علوم اجتماعی مسکو فارغ التحصیل شد. در سال ۱۹۹۹ وی به خدمات امنیتی دولتی پیوست. از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ او در سمت های مختلفی در سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) کار کرد و از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۲۱ او در سرویس حفاظت فدرال (FSO) خدمت کرده است.

این مقام تازه منصوب در روسیه در سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۲ سمت دستیار و سپس معاون رئیس گارد ملی (روسگواردیا) را بر عهده داشت. درجه نظامی او سرلشکر بود. در سال ۲۰۱۵، با فرمان رییس جمهور، کورنکوف نشان شایستگی درجه دوم به میهن را دریافت کرده بود.