شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امام خمینی (ره)

درخواست دانشگاهیان دانشگاه شهید رجایی برای برخورد با هتاکان به ساحت امام خمینی(ره)

درخواست دانشگاهیان دانشگاه شهید رجایی برای برخورد با هتاکان به ساحت امام خمینی(ره)

جمعی از دانشگاهیان دانشگاه شهید رجایی خواستار محکومیت و برخورد قاطع با عوامل و مسببان توهین به امام خمینی (ره) شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ تعدادی از کارکنان دانشگاه شهید رجایی در مطلبی که برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده‌اند نسبت به اقدام توهین‌آمیزی که طی روزهای اخیر در یکی از گروه‌های این دانشگاه در فضای مجازی رخ داد، معترض هستند.

طبق گفته آنها در روز جمعه 6 خرداد 1401 مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق و در آستانه سالگرد رحلت امام خمینی، در گروه دورهمی دانشگاهیان در یک اقدام شنیع، مطلبی علیه امام خمینی(ره) درج و منتشر شد.

در متنی که کارکنان انقلابی دانشگاه شهید رجایی برای خبرگزاری تسنیم ارسال کرده‌اند در توضیح این اتفاق آمده است: گروهی در واتساپ به نام "دورهمی دانشگاهیان" راه‌اندازی شد و اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را در آن عضو کردند.

همچنین، پس از انتخابات ریاست جمهوری و استقرار دولت جدید، تشکلی به نام "کانون صنفی استادان" بدون اخذ مجوز از دانشگاه، اقدام به اعلام موجودیت و عضوگیری و فعالیت گسترده در سطح دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی کرد.

مؤسسان این تشکل، یک گروه واتساپی نیز به نام "اساتید دانشگاه شهید رجایی" و سپس "استادان هم دانشگاهی" راه‌اندازی کردند که در آن مطالب بسیار هنجارشکنانه و مغایر با شئون یک مستخدم دولت علی‌الخصوص استاد یک دانشگاه تربیت‌محور در نظام جمهوری اسلامی ایران، درج و منتشر می‌شود که بسیاری از مطالب آن مشابه خبرپراکنی اوپوزسیون‌های ضدانقلاب است.

دبیر و چهار نفر از اعضای کانون صنفی فوق، مدیر گروه واتساپی دورهمی دانشگاهیان هستند.

با کمال تأسف پس از گذشت ساعت‌های طولانی و تا زمانی که شکایت‌های گسترده داخل و خارج مجموعه بالا نگرفت، نه رئیس دانشگاه و نه هیچ یک از مدیران آن گروه اقدام به جبران موضوع یا نشان دادن واکنش نکردند.

اکنون این پرسش مهم و جدی مطرح است که: در آموزش و پرورش و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی چه خبر است؟

مسئول نظارت بر عملکرد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که عهده‌دار حساس‌ترین وظیفه یعنی تربیت معلم برای آموزش و پرورش است، کیست؟ آیا در این مجموعه، حراست وجود داشته است؟ آیا بسیج استادان وجود داشته است؟ آیا ستاد امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته است؟ آیا واحد امور فرهنگی وجود داشته است؟

با عنایت به اینکه اینگونه اقدامات هدفمند بوده و اتفاقی نیستند و بستر آنها به تدریج و در طول زمان شکل می‌گیرد، لازم است عملکرد تمام نهادهای فرهنگی و نظارتی در داخل و خارج دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی به دقت و با جدیت بازبینی شود و این اقدام مورد واکاوی قرار گیرد همچنین وضعیت مدیریتی، فرهنگی و عمومی این مجموعه آسیب‌شناسی شود.

همچنین در بیانیه کارکنان انقلابی دانشگاه رجایی تأکید شده است:

انتهای پیام/