شهر خبر

در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» مطرح شد:

خواهر یکی از مفقودان حادثه متروپل آبادان: همچنان منتظریم/ یک شهروند آبادانی: مردم خیلی مضطرب و ناراحت هستند

حادثه متروپل مستقیم و غیرمستقیم روی زندگی مردم آبادان تاثیر زیادی گذاشته است

خواهر یکی از مفقودشدگان می‌گوید: ما منتظر هستیم تا انشاالله خبری از برادرم بدهند. ما امیدواریم. حال روحی خانواده بسیار بد است.

اعتمادآنلاین|

هشت روز از فرو ریختن برج متروپل گذشته و خانواده مهدی نصیری، جوان دکوراتوری که محل کارش در برج متروپل آبادان بود، در اضطراب و تشویش به دنبال خبری از او هستند. لحظات برای این خانواده به کندی و سختی می‌گذرد. برادر مهدی در حال کمک به نیروهای امدادی و آتش‌نشانان است. خواهر مهدی که وضعیت روحی نامساعدی دارد در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره برادرش توضیح داد.

*برادرتان چند ساله هستند؟

برادرم مهدی 35سال دارد.

*در کدام طبقه متروپل گرفتار شدند؟

مهدی در زیرزمین مغازه دکور ساختمانی داشت. زمان حادثه هم در مغازه بود.

*برادرتان فرزندی هم دارند؟

تازه ازدواج کرده و فرزندی ندارد، اما همسر دارد.

*به جز برادرتان شخص دیگری هم در مغازه حضور داشت؟

بله، کارگر برادرم هم بود.

*از کارگر برادرتان خبری هست؟

خیر، هیچ خبری نداریم، هر دو با هم مفقود شدند.

*آیا درباره اینکه وضعیت امدادرسانی چطور است و چه زمانی ممکن است خبری به شما بدهند کسی توضیحی به شما داده است؟

توضیحی ندادند. برادر بزرگترم در محل است و ما از طریق او در جریان اتفاقات قرار می‌گیریم. فعلاً هم گفته‌اند خبری نیست و منتظریم تا به زیرزمین برسند.

*چقدر امیدوار هستید؟

ما منتظر هستیم تا ان‌شاءالله خبری از برادرم بدهند. ما امیدواریم. حال روحی خانواده بسیار بد است.

*از خانواده کارگر برادرتان خبر دارید؟

خبر خاصی که نداریم. فقط می‌دانیم آنها هم منتظر هستند.

روایت یک شهروند آبادانی

در همین حال یک شهروند آبادانی که محل کارش در خیابان منتهی به ساختمان متروپل است، درباره وضعیت شهر آبادان به اعتمادآنلاین گفت: مردم خیلی مضطرب و ناراحت هستند. فاجعه‌ای نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. ده‌ها خانواده به طور همزمان در سطح شهر عزادار شدند و از همان روز اول شهر در فضای ملتهب و شوک قرار داشت و در حال حاضر هم کاملا همگی شوکه هستیم. من کارمند هستم و آن منطقه یک منطقه اداری–تجاری است. ما مجبوریم که به آن منطقه رفت و آمد داشته باشیم. بیشتر پزشکان، اداره‌های مرکزی، بانک‌ها و اداره کل‌ها از آب و برق و گاز گرفته تا سایر ادارات و شرکت‌های بزرگ در خیابان منتهی به متروپل هستند. ساختمان پزشکان زیادی در آن منطقه هست و بیمارستان‌ها هم اطراف همان منطقه هستند. با توجه به اینکه دسترسی‌ها قطع شده و همه چیز با اختلال همراه است ما در همه ادارات و شعب بانک‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و بخش بزرگی از مشکلات مردم نیز ناشی از همین مساله است. در واقع متروپل هم مستقیم و هم غیرمستقیم روی زندگی مردم آبادان تاثیر زیادی گذاشته است.

او ادامه داد: ما شهروندان عادی هستیم. اعتماد مردم به مدارکی است که شهرداری دست‌شان می‌دهد. وقتی پایان کار و سند می‌گیرند یعنی ساختمان ایمن است و همه کارهای استاندارد روی آن انجام گرفته است. مردم اگر می‌دانستند که ساختمان چنین ضعفی دارد به آنجا نمی‌رفتند. عصبانیت هم ناشی از همین است که چرا وقتی شهرداری می‌دانست متروپل چنین خطری دارد پایان کار داد؟