شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#اقتصادی ایران#همزمان#قطر#نیجریه

برگزاری همزمان نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با قطر و نیجریه

برگزاری همزمان نشست‌های کمیسیون مشترک اقتصادی ایران با قطر و نیجریه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از برگزاری همزمان هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور قطر در دوحه و ششمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با کشور نیجریه در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ در راستای توسعه روابط اقتصادی  موجود بین جمهوری اسلامی ایران و قطر، قرار است هشتمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور طی روزهای 16 تا 18 خرداد  ماه سال جاری در شهر دوحه برگزار شود.

در این کمیسیون، موضوعات همکاری در حوزه‌های مختلفی همچون تجارت، سرمایه‌گذاری، ترانزیت و حمل و نقل، برق و انرژی، نفت و گاز، گمرک، بانکی و مالی، استاندارد و بهداشت مورد بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت.

از طرف کشورمان وزارت نیرو  و از طرف قطر وزارت تجارت مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده دارند. هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور نیز در آذر ماه 1399 در اصفهان  برگزار شده بود.

ششمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه نیز در روزهای ۱۶ الی ۲۰ خرداد ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

از طرف کشورمان وزارت صنعت، معدن و تجارت و از طرف نیجریه، وزارت امور خارجه مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک را بر عهده دارند.

در همین ارتباط قرار است زبیر دادا، وزیر امور خارجه نیجریه، به همراه هیاتی از مقامات نیجریه به کشورمان سفر کنند.

در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری‌های متقابل در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری، آموزش، حمل و نقل، صنعت و معدن، انرژی، امور قضایی، مالی، فرهنگ و گردشگری، محیط زیست، دانش و تکنولوژی در دستور کار خواهد بود.

همچنین بر ادامه همکاری و پشتیبانی دوجانبه در سازمان همکاری اسلامی، اوپک، کشورهای صادرکننده گاز، جنبش عدم تعهد و سازمان ملل تاکید خواهد شد.

شایان ذکر است پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و نیجریه در خرداد ماه ۱۳۹۳ در ابوجا پایتخت نیجریه برگزار شده بود.

انتهای پیام