شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کرمانشاه#سرمایه گذاری

استاندار: بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه فراهم است

استاندار: بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه فراهم است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه فراهم است، گفت: استانداری کرمانشاه از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان استقبال و حمایت می کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، «بهمن امیری‌مقدم» در جلسه ای با سفیر پادشاهی اسپانیا و مسئول بازرگانی این سفارتخانه در استانداری کرمانشاه، افزود: استان کرمانشاه ظرفیت‌های متعددی در بخش های تاریخی، فرهنگی و گردشگری دارد و دارای آب‌وهوای چهارفصل است که مزیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با بیان این‌که استانداری کرمانشاه برای میزبانی از سرمایه‌گذاران اسپانیایی آمادگی کامل دارد، گفت: هیچ محدودیت و مانعی در مسیر حضور سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه از اسپانیا در استان کرمانشاه وجود ندارد و امیدواریم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف ازجمله گردشگری به یک ارتباط خوب و تفاهم‌نامه‌های مناسبی دست پیدا کنیم.

سفیر اسپانیا در ایران نیز با بیان این‌که دولت اسپانیا به‌دنبال بهبود رابطه با جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما اسپانیایی‌ها علاقه ویژه‌ای به ایران داریم و معمولاً دو دوره از خدمت خود را در این کشور سپری کرده‌ایم.

«آنخل لوسادا فرناندس» با اشاره به ظرفیت‌های متعدد استان کرمانشاه برای سرمایه‌گذاری عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی ظرفیت‌های کرمانشاه را پیگیری خواهیم کرد.

در این دیدار که نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب، نماینده کنگاور، صحنه و هرسین، معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه و مدیرعامل کارخانه روژین تاک هم حضور داشت، استاندار کرمانشاه و سفیر اسپانیا درباره موضوع «خواهرخواندگی کرمانشاه با یکی از کلان‌شهرهای اسپانیا» توافق کردند و مقرر شد که پیگیری نهایی و لازم در این زمینه بین سفارت ایران در اسپانیا، سفارت اسپانیا در ایران و استانداری کرمانشاه صورت بگیرد.

سفیر اسپانیا در ایران حدود یک‌سال دیگر به‌عنوان رییس ادواری سفرای اتحادیه اروپا انتخاب خواهد شد که فرصت مناسبی برای کرمانشاه و ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران اسپانیایی در آن خواهد بود.

کرمانشاه با یک شهر اسپانیایی خواهرخوانده می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه نیز از توافق اولیه با سفیر اسپانیا در ایران پیرامون خواهرخواندگی کرمانشاه با یکی از کلانشهرهای این کشور خبر داد.

بهزاد باباخانی افزود: در این نشست مشترک که با محوریت همکاری‌های مشترک با حوزه سرمایه گذاری برگزار شد، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کرمانشاه در عرصه های مختلف تشریح شد و موضوع توسعه همکاری ها در حوزه اقتصادی و به ویژه گردشگری بررسی شد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه اصافه کرد: همچنین در این نشست موضوع خواهر خواندگی کرمانشاه با یکی از استان‌های کشور اسپانیا در مذاکره تلفنی میان سفیر ایران در اسپانیا با سفیر اسپانیا در ایران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد اجرای شدن این موضوع پیگیری شود.