شهر خبر

با هدف کاستن از مشکلات مردم یمن؛

«مهدی المشاط» از آمادگی صنعا برای ارائه ابتکار عمل جدید خبر داد

«مهدی المشاط» از آمادگی صنعا برای ارائه ابتکار عمل جدید خبر داد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: اگر هیئت دولت نجات ملی در مذاکرات اردن نشانه و پیشنهاد واقعی برای حل مشکلات مشاهده نکند، صنعا ابتکار عمل جدیدی ارائه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی و فرمانده کل نیروهای مسلح یمن گفت که اگر هیئت دولت نجات ملی در مذاکرات اردن نشانه‌ها و پیشنهادهای جدیدی برای حل مشکلات مشاهده نکند، صنعا ابتکار عملی را به صورت یکجانبه اعلام خواهد کرد.

مهدی المشاط که در مراسم فارغ التحصیلی دانشکده پلیس در صنعا سخنرانی می‌کرد، افزود: اگر هیئت نظامی مذاکره کننده ما در اردن علائم و نشانه‌های جدیدی در خصوص گشوده شدن راه‌های بسته برای کاهش درد و رنج مردم یمن مشاهده نکند، ابتکار عمل جدیدی از سوی ما اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروهای متجاوز به شدت تلاش می‌کنند تا از درد و رنج شهروندان در استان تعز سو استفاده کنند در حالی که خودشان ایجاد کننده این درد و رنج‌ها هستند و با حل و فصل آن مخالفت می‌کنند.

المشاط تأکید کرد: برای کاهش تأثیر محاصره بر کشورمان به تلاش خود از طرق مختلف ادامه می‌دهیم و آتش بس را نیز جز برای رسیدن به این هدف نپذیرفتیم. نیروهای متجاوز و مزدوران نیز باید به تعهدات خود در قبال کسری بودجه و شکاف در پوشش حقوق کارکنان دولت عمل کنند.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن در پایان گفت: بیداری نهادهای امنیتی و تغییر رویکرد امنیتی موجب تحقق امنیت شد و نقشه‌های دشمنان را برای هدف قرار دادن جبهه داخلی خنثی کرد.