شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#ساختمان متروپل#استان تهران

بررسی فنی وضعیت باقیمانده ساختمان متروپل از سوی نمایندگان نظام مهندسی تهران

بررسی فنی وضعیت باقیمانده ساختمان متروپل از سوی نمایندگان نظام مهندسی تهران

تهران- ایرنا- سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اعلام‌کرد: نمایندگان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با هدف بررسی فنی وضعیت باقیمانده «متروپل» از این ساختمان بازدید کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، این سازمان در راستای وظایف قانونی خود و همکاری با مراجع ذی‌صلاح در هنگام بروز سوانح، نسبت به اعزام نمایندگان خود جهت بازدید از ساختمان متروپل آبادان اقدام کرده است.

این بازدید جهت بررسی فنی وضعیت باقیمانده ساختمان متروپل و ایمن‌سازی آن حین آواربرداری و همچنین ضرورت تخریب و روش‌های آن با همراهی با نمایندگان وزارت راه و شهرسازی انجام می‌گیرد.

این خبر می افزاید: گزارش بررسی فنی بازدید از ساختمان فروریخته متروپل، بعد از برآورد و تحلیل‌ها و محاسبات کارشناسی، اعلام خواهد شد.

رامین کرمی، رییس سازمان نظام مهندسی تهران پیش‌تر گفته بود: تا تهیه گزارش نهایی کمیته کارشناسی و فنی، بررسی دقیق علل این حادثه مشخص نمی‌شود، ولی بر اساس اخطاریه‌ها و هشدارهایی که مهندسان سازمان نظام مهندسی ساختمان آبادان به لحاظ فنی ومهندسی داده بودند، قصور مالک و پیمانکار در عدم رعایت مقررات فنی و لحاظ دقیق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان مشهود است و مالک با دور زدن مهندسان ناظر این سازمان از مجاری غیرقانونی، به فکر انتفاع شخصی بوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفته بود: متاسفانه ساختمان‌های زیادی در کشور قبل از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در شهرهای مختلف کشور ساخته شده که بسیاری از آنها از لحاظ پایداری ناایمن هستند.

به گفته کرمی علاوه بر شهرداری‌ها که می‌بایست به اخطاریه‌های مهندسان ناظر نظام مهندسی توجه دقیق کنند، دستگاه قضا هم می‌تواند با تأسیس دادگاه ویژه تخلفات ساختمانی و رسیدگی با هرگونه تخلف، از ورود افراد بدون صلاحیت به عرصه ساخت‌وساز جلوگیری کند تا بستر مناسبی برای نهادینه‌سازی مجری ذیصلاح در تمام مراحل ساختمان‌سازی فراهم شود و از ورود و سودجویی افراد بدون صلاحیت در ساخت‌وسازها جلوگیری شود.