شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#فرهنگ

جشنواره شهید رجایی ویترین عملکرد یک‌ساله دولت است

جشنواره شهید رجایی ویترین عملکرد یک‌ساله دولت است

تهران- ایرنا- رئیس امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور، گفت: جشنواره شهید رجایی برای ما بیش از آنکه موضوعیت داشته باشد، طریقیت (اصول) دارد و معتقدیم ویترین عملکرد یک‌ساله دولت است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان اداری و استخدامی کشور، ایمان منصوری اظهار داشت: جشنواره شهید رجایی هرساله در سه سطح ملی با حضور رئیس‌جمهور و مسئولان کشوری و لشگری، سطح دستگاهی با حضور بالاترین مقام دستگاه یعنی وزیر یا معاون رئیس‌جمهور و سطح استانی با حضور استاندار و از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعارهای دولت سیزدهم و لزوم تناسب جشنواره شهید رجایی با رویکرد دولت، بیان کرد: مهم‌ترین تفاوت‌های جشنواره امسال با ادوار گذشته «تنوع جوایز در عین پرهیز از تعدد آن‌ها» و «ارزیابی مأموریت‌های کلان‌مشترک» است.

منصوری تصریح کرد: در این دوره، جشنواره به شاخص‌های عمومی و اختصاصی منحصر نشده است؛ بلکه به موضوعات کلان‌تر نیز پرداخته‌ایم و تلاش داریم از دستگاه‌هایی که در محورهایی همچون تحقق شعار سال، کسب رضایت مردم، سند تحول دولت مردمی، بهره‌وری، استانداران موفق در تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیل و ایجاد اشتغال، ارتقای فرهنگ سازمانی، اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و مشارکت نخبگانی عملکرد مطلوبی داشته‌اند، قدردانی کنیم.

رئیس امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی خاطرنشان کرد: «عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این محورها تا پیش از این در جشنواره شهید رجایی ارزیابی نمی‌شد.»

منصوری با اشاره به سند تحول دولت مردمی، گفت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور بر اینکه این سند نقشه راه دولت سیزدهم است، مقرر شد با مشارکت همکارانمان در مرکز رصد و پایش تحول دولت از دستگاه اجرایی دارای بهترین عملکرد در جاری‌سازی سند تحول دولت مردمی قدردانی کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به مشخص‌بودن نقش دستگاه‌ها در اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، با همکاری دستگاه‌هایی که درگیر موضوع هستند، عملکرد دستگاه‌ها را ارزیابی خواهیم کرد.

رئیس امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی گفت: محورهای ارزیابی دستگاه‌ها در جشنواره هر کدام متولی اصلی خود را دارند. 

وی یادآور شد: تصمیم‌گیری در خصوص نحوه و چگونگی قدردانی از برگزیدگان بر عهده ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی است. ممکن است در این دوره تقدیر از دستگاه‌ها متفاوت از سال‌های گذشته باشد و تلاش داریم این قدردانی فراتر از تقدیر از سوی رئیس‌جمهور باشد؛ ممکن است به طور مثال از ظرفیت ساختاری‌مان به دستگاه برتر خدمت ارائه دهیم، یا مثلاً با سازمان برنامه و بودجه کشور مذاکره کنیم تا به دستگاه برتر تمام بودجه‌شان را تخصیص دهند، یا اینکه به دستگاه‌های برتر مجوز استخدامی بدهیم.