شهر خبر

سعیدی: اساسنامه، ملاک حضور نمایندگان فدراسیون‌ها در انتخابات کمیته است

سعیدی: اساسنامه، ملاک حضور نمایندگان فدراسیون‌ها در انتخابات کمیته است

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک در واکنش به مشخص نبودن ریاست برخی فدراسیون‌ها تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته گفت: در این خصوص اساسنامه ملاک عمل ماست.

به گزارش ایرنا، آیین‌نامه انتخاباتی و ویرایش شده کمیته ملی المپیک برای دریافت تایید نهایی در حالی طی ۲ روز آینده به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ارسال خواهد شد که به گفته دبیر کل کمیته، تاریخ ثبت نام از کاندیداهای احراز پست ریاست این نهاد ورزشی قطعی شده است.

کیکاووس سعیدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در این خصوص گفت: تاریخ ۲۰ تیرماه برای ثبت‌نام از کاندیداهای احراز پست ریاست کمیته ملی المپیک قطعی شده است و تا آن زمان نیز آیین‌نامه ویرایش شده انتخاباتی کمیته هم به تصویب IOC خواهد رسید.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که در صورت به تصویب نرسیدن آیین‌نامه تا تاریخ ۲۰ تیرماه آیا زمان ثبت نام از نامزدها به تعویق خواهد افتاد، چنین گفت: تلاش خواهد شد تا نظر کمیته بین‌المللی المپیک را برای به تصویب رسیدن آیین‌نامه جلب کنیم.

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی قرار است ششم شهریورماه برگزار شود که در حال حاضر فدراسیون‌های شمشیربازی، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری و فوتبال با سرپرست اداره می‌شوند و زمان دقیق برگزاری انتخابات آن‌ها مشخص نیست. از طرفی دوره چهارساله ریاست فدراسیون‌های سوارکاری و بدمینتون نیز به ترتیب در تاریخ‌های ۲۳ خرداد و سوم مردادماه به پایان می‌رسد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در پاسخ به این‌که تکلیف فدراسیون‌هایی که انتخاباتشان تا زمان مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک برگزار نشده چیست تا عدالت در مورد این فدراسیون‌ها هم رعایت شود، گفت: اساسنامه ملاک عمل ماست و در بحث انتخابات نیز در چارچوب اساسنامه عمل خواهیم کرد.