شهر خبر

بازی تمام شد؛ توپ طلا حق بنزماست

بازی تمام شد؛ توپ طلا حق بنزماست

تهران- ایرنا- با قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، دیگر هیچ شکی باقی نمانده که توپ طلای فوتبال جهان در این فصل حق و سهم مهاجم فرانسوی کهکشانی‌هاست.

به گزارش ایرنا، سایت گل در ماه‌های گذشته همواره به بررسی رده‌بندی گزینه‌های برتر برای تصاحب جایزه توپ طلا می‌پرداخت. با پایان این فصل از فوتبال اروپا، این سایت جدیدترین و آخرین رده‌بندی خود را هم منتشر کرد و قاطعانه مدعی شد که توپ طلا به «کریم بنزما» می‌رسد.

توپ طلا جایزه‌ای است که مجله فرانس‌فوتبال به بهترین بازیکن سال جهان می‌دهد و به عقیده سایت گل، رقابت برای تصاحب این جایزه در این فصل دیگر به پایان رسیده است. فرانس‌فوتبال چند ماه پیش اعلام کرده بود که قوانین اهدای این جایزه از این فصل تغییر می‌کند و دیگر بهترین بازیکن در یک سال تقویمی معرفی نمی‌شود بلکه فصل فوتبالی جایگزین آن می‌شود.

با تغییرات جدید، عملکرد بازیکنان در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاثیری در کسب توپ طلای ۲۰۲۲ ندارد و در رقابت سال آینده محاسبه می‌شود.

بنزما در این فصل ۴۷ گل زد و ۱۵ بار هم به هم‌تیمی‌های خود پاس گل داد. او با رئال مادرید و تیم ملی فرانسه در لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا، لیگ ملت‌های اروپا و سوپرکاپ اسپانیا به قهرمانی رسید. آیا شکی هم باقی می‌ماند؟ بنزما هرکاری که لازم بود انجام داد تا نشان دهد شایسته توپ طلاست. هیچ بازیکن دیگری حتی عملکردی نزدیک به او هم نداشت و اگر در رای‌گیری نهایی کسی به او رای ندهد باید دلیل قانع‌کننده‌ای برای کارش داشته باشد.

بازی تمام شد؛ توپ طلا حق بنزماست

بر اساس برررسی سایت گل، رده‌بندی ۲۰ بازیکن برتر جهان در این فصل به ترتیب زیر است:

۱- کریم بنزما (رئال مادرید)

۲- سادیو مانه (لیورپول)

۳- محمد صلاح (لیورپول)

۴- روبرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ)

۵- کیلین امباپه (پاریسن‌ژرمن)

۶- وینیسیوس جونیور (رئال مادرید)

۷- لوکا مودریچ (رئال مادرید)

۸- کوین دی‌بروینه (منچسترسیتی)

۹- تیبو کورتوآ (رئال مادرید)

۱۰- فیل فودن (منچسترسیتی)

۱۱- ترنت الکساندر آرنولد

۱۲- برناردو سیلوا (منچسترسیتی)

۱۳- کریستوفر انکونکو (لایپزیک)

۱۴- لوئیس دیاز (لیورپول)

۱۵- تیاگو آلکانتارا (لیورپول)

۱۶- ویرجیل فن‌دایک (لیورپول)

۱۷- سون هیونگ-مین (تاتنهام)

۱۸- رودری (منچسترسیتی)

۱۹- ریاض محرز (منچسترسیتی)

۲۰- رافائل لئائو (آث میلان)

بازی تمام شد؛ توپ طلا حق بنزماست