شهر خبر

در پی عادی سازی روابط؛

امارات و رژیم صهیونیستی سه شنبه توافق تجارت آزاد امضا می کنند

امارات و رژیم صهیونیستی سه شنبه توافق تجارت آزاد امضا می کنند

وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل آویو و ابوظبی فردا سه شنبه در چارچوب تقویت روند عادی سازی روابط موسوم به توافق ابراهیم، یادداشت تفاهم تجارت آزاد می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی فردا سه شنبه در دبی با هدف تقویت توافقات خود در چارچوب روند عادی سازی روابط ابوظبی- تل آویو موسوم به توافق ابراهیم، یادداشت تفاهم تجارت آزاد امضا می‌کنند.

این خبر را وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرد و در توضیح جزئیات آن گفت: پس از امضای یادداشت تفاهم تجارت آزاد بین ابوظبی و تل آویو، تعرفه‌های گمرکی واردات و صادرات ۹۶ درصد محصولات از جمله محصولات غذایی، کشاورزی، لوازم آرایشی، تجهیزات پزشکی و دارو حذف می‌شود.

قابل ذکر است که وزیر اقتصاد امارات سپتامبر گذشته گفته بود که حجم تجارت میان امارات و اسرائیل رقمی بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار است.

هم اکنون به صورت هفتگی چندین پرواز میان تل آویو و دبی و ابوظبی برقرار است. در ابتدا شهروندان دو طرف برای سفر به اسرائیل و امارات، از دریافت ویزا معاف شده بودند اما این معافیت لغو شد ولی همچنان رفت و آمد شهروندان اسرائیلی و امارات به آسانی ممکن است.