شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#انتخابات#اردوغان

چهارمین نشست رهبران احزاب مخالف اردوغان در ترکیه و توافق ۱۰ بندی

چهارمین نشست رهبران احزاب مخالف اردوغان در ترکیه و توافق 10 بندی

رهبران ۶ حزب مخالف رجب طیب اردوغان در ترکیه برای چهارمین بار گردهم آمدند تا سیاستهایشان را برای انتخابات آینده هماهنگ‌تر کنند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران احزاب مخالف حزب حاکم ترکیه شامل کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق، مرال آکشنر رهبر حزب خوب، تمل کارا ملا اوغلو رهبر حزب سعادت، علی باباجان رهبر حزب جهش و دموکراسی، احمد داود اوغلو رهبر حزب آینده و گلتکین اویسال رهبر حزب دموکرات، یکشنبه شب برای چهارمین بار گردهم آمدند تا درباره آینده تحولات در ترکیه و اقداماتشان برای انتخابات سال آینده میلادی با یکدیگر بحث و تبادل نظر کنند.

این نشست به مدت 7 ساعت و به میزبانی داود اوغلو رهبر حزب آینده برگزار شد.

استقلال بانک مرکزی، حمایت از مبارزه ترکیه با تروریسم در داخل و منطقه از جمله محورهای این نشست بود.

طرفین در این نشست بر رسیدن به یک نقشه راه 10 بندی تاکید کردند که شامل همکاری تا زمان اعلام نتایج انتخابات و سیستم پارلمانی قدرتمند شده، آزادی دین و وجدان، آزادی اندیشه و رسانه،‌ پاسخگویی در مقابل یک قوه قضایی مستقل و بی طرف، دولت اجتماعی و عدالت در درآمد، اقتصاد تولید و اشتغال، اصلاح اخلاق سیاسی، سیاست خارجی موثر و معتبر و نیز تفکیک قوا می شود.

تا پیش از این، رهبران این احزاب 3 بار گردهم آمده بودند و بر اتحاد و همکاری با یکدیگر تا زمان انتخابات و برای کنار زدن رجب طیب اردوغان رئیس جمهور تاکید کرده بودند.

 

انتهای پیام/