شهر خبر

فعال رسانه ای در گفتگو با مهر تشریح کرد؛

دلایل تشدید هجمه علیه مقاومت لبنان و حامیان آن

دلایل تشدید هجمه علیه مقاومت لبنان و حامیان آن

یک فعال رسانه ای لبنانی ضمن تشریح حال و هوای روزهای آزادسازی جنوب لبنان از لوث صهیونیستها به هجمه ای که علیه پایگاه مقاومت وجود دارد، اشاره کرده است.

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: روز ۲۵ ایار (می) یکی از روزههای مهم در تاریخ لبنان است و ملت لبنان به خاطر اینکه مقاومت اسلامی لبنان توانست که پوزه صهیونیستها و مزدوران آن را به خاک بمالد آنرا جشن می گیرند. این روز عید مقاومت است. این روز در تاریخ لبنان ماندگار خواهد ماند.

در این راستا ورده سعد خبرنگار خبرگزاری مهر، گفتگویی با لیلی عماشا فعال رسانه ای لبنانی انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می کنید؛

لیبی عماشا درباره برگزاری مراسم امسال عید مقاومت و بازتاب آن گفت: این روزها همانند روزهای عادی نیست و هر آنکه که این زمان را به چشم دیده و در آن به سر برده است شریک پیروزی است و این مراسم را به پا می دارد. علاوه بر آن برگزاری مراسم در مناطق مرزی، صهیونیستها را به حدی تحریک کرد که اقدام به شلیک گاز اشک آور به سوی جمعیتی که این مراسم را برپا داشته بودند در شهرک عدیسه کردند. همچنین ما جشن مرکزی حزب الله را داشتیم که طی آن سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان سخنرانی کرد.

این فعال رسانه ای افزود: حامیان مقاومت این مناسبت را با هویت خود مرتبط می دانند و اینکه به سرزمین و آرمان آنها مرتبط است. این مراسم با اشتیاق و وفاداری به مقاومت برگزار می شود. علت خشم صهیونیستها و واکنش آن هم بهترین دلیل بر اهمیت پاسداشت عید مقاومت و آزادسازی و تاثیر آن در تثبت فرهنگ پیروزی است. ما فرزندان این آب و خاک هستیم و تحت هیچ شرایطی نمی توانیم این مناسبت را فراموش کنیم.

وی درباره اینکه با گذشت ۲۲ سال از آزادسازی لبنان به این واقعه تاریخی به ویژه با توجه به هجمه جهانی علیه حامیان مقاومت در لبنان چگونه نگاه می کنید هم گفت: ما شاهد اقدامات علیه پایگاه مقاومت با هدف خدشه دار کردن هویت و منزوی کردن آن از سالها قبل با اشکال مختلف هستیم. این اقدام برنامه ریزی شده علیه پایگاه مقاومت جدید نیست اما امروز شکل آشکارتری نسبت به هر زمان دیگری به خود گرفته استما شاهد اقدامات علیه پایگاه مقاومت با هدف خدشه دار کردن هویت و منزوی کردن آن از سالها قبل با اشکال مختلف هستیم. این اقدام برنامه ریزی شده علیه پایگاه و حامیان مقاومت جدید نیست اما امروز شکل آشکارتری نسبت به هر زمان دیگری به خود گرفته است.

این فعال رسانه ای افزود: این محدود به سطی نگری به عید مقاومت و آزادسازی، و اهانت به این دستاورد تاریخی خلاصه نمی شود بلکه هر مناسبت و هر رویدادی را شامل می شود. در این شرایط ما بیش از هر زمان دیگری به گرامیداشت و برپایی عید مقاومت و آزادسازی و روایت کردن حکایت اشغالگری که به زانو درآمد به ویژه برای نسلی که این رویداد را درک نکرده است، اهتمام داریم.

وی تاکید کرد: پس از گذشت ۲۲ سال امروز بیشترین ارتباط را با این مناسبت داریم. به قداست آن پایبندیم و به آن ایمان بیشتری داریم. می توان توجه و گرامیداشت این رویداد در شبکه های اجتماعی را برای چند روز متوالی، نشانه ارتباط ضمیر مردم با این مناسبت آکنده از حکایت دانست.

این فعال رسانه ای گفت: هجمه به بستر و پایگاه مقاومت درلبنان بخشی از هجمه به کل محور مقاومت است. در لبنان اجماع درباره مقاومت هیچگاه وجود نداشته است. فکر شکست خورده همواره در راستای ترویج اهانت به روحیه مقاومت حرکت می کند. هدف دشمنان و ایادی داخلی آن در تشدید اهانت به مقاومت به این سبب است تا فرهنگ پیروزی شکل نگیرد. با این حال فرهنگ پیروزی خود را دیکته کرد به ویژه پس از پیروزی های متوالی و سپری شدن زمان شکستها و همین سبب شد که دشمن برای شکستن این روحیه و این فرهنگ شدت بیشتری به خرج دهد و هر بار از جنگ ۳۳ روزه تا جنگ علیه تکفیری ها، هم ناامید و دست خالی بازگشته است.

درباره حال و هوای روزهای آزادسازی در جنوب لبنان هم به مشاهده صحنه های خلق حماسه از سوی مقاومت اسلامی لبنان و بیرون راندن صهیونیستها از سوی رزمندگان مقاومت به طور مستقیم از قاب تلویزیون اشاره کرد و اینکه روزهای به یادماندنی رقم خورد.

وی به شور و شوق مثال زدنی که در آن ایام وجود داشت، اشاره کرده است. این فعال رسانه ای در پایان گفت: روز آزادسازی به مثابه شادی است که خداوند به ما عطا کرد. هدف آزادسازی نبود بلکه وسیله ای بود که به هدف یعنی حذف اسرائیل منجر می شود.