شهر خبر

واکنش تند یک نماینده به حادثه متروپل/ مسببان این فاجعه به اشد مجازات محکوم شوند

کدخبر: 498460
احمد راستینه هفشجانی عصر یکشنبه در سفر به شهرستان بن با حضور در گلزار شهدای شهر یانچشمه تاکید کرد: از مسئولان ملی انتظار می‌رود تا مسببان، عاملان و نقش‌آفرینان فاجعه متروپل آبادان را به اشد مجازات محکوم کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقبل از ایرنا، نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با تسلیت فاجعه متروپل آبادان گفت: مسببان و عاملان بروز این حادثه باید به اسد مجازات خود برسند.

احمد راستینه هفشجانی عصر یکشنبه در سفر به شهرستان بن با حضور در گلزار شهدای شهر یانچشمه تاکید کرد: از مسئولان ملی انتظار می‌رود تا مسببان، عاملان و نقش‌آفرینان فاجعه متروپل آبادان را  به اشد مجازات محکوم کنند.

وی بروز حادثه متروپل آبادان را یک مصیبت برای کشور دانست و افزود: امروز در شهر یانچشمه شهرستان بن زادگاه شهید دریاقلی سورانی، ناجی آبادان و از محل یادبود این شهید بر مردم مقاوم آبادان درود می‌فرستم.

راستینه تصریح کرد: همچنین برای درگذشتگان فاجعه متروپل آبادان از خداوند طلب غفران الهی و برای مردم این شهر و خانواده‌های بازماندگان این حادثه صبر مسئلت می‌کنم.

ساعت ۱۲:۴۰ روز دوم خردادماه ۱۴۰۱ بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان به‌علت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی دچار ریزش شد که تاکنون پیکرهای ۲۹ جان‌باخته از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

دریاقلی سورانی ناجی آبادان فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود، مدافعان شهر آبادان را در زمینه نقشه دشمن بعثی برای حمله به آبادان و اشغال این شهر باخبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به‌صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد و با دوچرخه به آبادان رفت و مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

یانچشمه مرکز بخش شیدا از توابع شهرستان بن چهارمحال و بختیاری در ۴۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.