شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت ورزش#استانی#وزارت ورزش و جوانان

رغبتی: فعالیت ارگان‌های ورزشی باید هدفمند و قابل ارزیابی باشد

رغبتی: فعالیت ارگان‌های ورزشی باید هدفمند و قابل ارزیابی باشد

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان گفت: لازم است فعالیت فدراسیون‌ها، ادارات کل استانی و هیات‌های ورزشی، هدفمند و قابل ارزیابی باشد.

به گزارش ایرنا، «علی رغبتی» با اشاره به برخی از تکالیفی که برعهده اداره ورزش قهرمانی و حرفه‌ای ادارات کل استان‌ها و فدراسیون‌ها است، اظهار داشت: با توجه به اینکه ما در حوزه توانمندسازی که شامل انتخاب شدن و انتخاب کردن ورزشکار می‌شود، فعالیت داریم موظف به انتخاب درست و به‌جا ورزشکاران و عرضه قهرمانان ملی با کیفیت هستیم.

وی افزود: انتخاب و معرفی ورزشکاران زمانی به خوبی انجام می‌شود که ادارات کل استانی با فدراسیون‌ها همکاری لازم را داشته و در هر استان یک پایگاه قهرمانی موجود باشد.

همچنین رغبتی در خصوص ارزیانی عملکرد گفت: فعالیت استان‌ها و فدراسیون‌ها باید به گونه‌ای باشد که در پایان بتوانند عملکردشان را ارزیابی کنند. در این راستا الگوهایی به فدراسیون‌ها داده شد تا براساس مدیریت خود تغییر دهند و بتوانند فعالیت هدفمندی داشته باشند. همچنین اگر لازم باشد، الگوهای نظام‌مندی جهت فعالیت هدفمند و قابل ارزیابی هیات‌ها در اختیار استان‌ها قرار خواهیم داد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تامین اعتبار هیات‌ها از طریق فدراسیون‌ها و ادارات کل گفت: در ۴ سال اخیر نظام توزیع اعتبارات را به نظام ارزیابی عملکرد وصل کردیم و فعالیت و ارزیابی هر هیات تعیین کننده سهم اعتبارش است.