شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#گذرنامه#فوتبال#مونیخ

استراتژی انگلیسی؛ گذرنامه هولیگان‌ها در آستانه دیدار سه‌شیرها برابر آلمان ضبط می‌شود

استراتژی انگلیسی؛ گذرنامه هولیگان‌ها در آستانه دیدار سه‌شیرها برابر آلمان ضبط می‌شود

تهران- ایرنا- مقامات کشور انگلیس گذرنامه ۸۸۰ هوادار شرور (موسوم به هولیگان) را در آستانه دیدار تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و آلمان در مونیخ ضبط خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، این تحولات در بحبوحه نگرانی‌ها در خصوص احتمال بروز خشونت رخ داده و براساس دستور مقامات انگلیس، قرار است شماری از هواداران که سابقه جرایم فوتبالی دارند، اسناد مسافرتی خود را با فاصله اندکی پیش از دیدار لیگ ملت‌ها در هفتم ژوئن (۱۷خردادماه) دریافت کنند؛ تحویل مدارک به آنها در این بازه زمانی به نوعی سفرشان به آلمان را با مشکل مواجه کرده و عدم سفر آنها به مونیخ را تضمین می‌کند.

باتوجه به اینکه این بازی قرار است روز قبل از سالروز «پیاده‌سازی در نرماندی*» برگزار شود، نگرانی‌های جدی در مورد بروز رفتارهای خشونت‌آمیز میان هواداران دو تیم که تاریخچه پرتنشی دارند، وجود دارد.

این هراس‌ها نه تنها به واسطه سابقه مشترک تاریخی بلکه به واسطه دیدارهای کلاسیک این دو تیم در جام‌های جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۹۰ و هچنین یورو ۹۶ تشدید شده است.

براساس گزارش دیلی میل، در روز برگزاری بازی مشروبات الکلی در ورزشگاه عرضه نخواهد شد و علاوه بر این، نیروهای امنیتی و افسران اطلاعاتی بریتانیا راهی مونیخ خواهند شد.

اتحادیه فوتبال انگلیس تاکنون ۳ هزار و ۴۶۶ بلیت برای این دیدار فروخته و برای هواداران پیامک‌هایی با مضمون ضرورت رفتار مناسب ارسال خواهد شد.

این موضوع با توجه به محرومیت دو جلسه‌ای تیم ملی انگلیس از حضور هوادارانش، امری ضروری و حساس محسوب می‌شود.

سه شیرها به دلیل بروز رفتارهای خشونت آمیز هوادارانشان در جریان فینال یورو ۲۰۲۰ در ومبلی لندن، ۲ دیدار از حضور هواداران خود محروم شدند.  

*پیاده‌سازی نیروهای نظامی انگلیس، آمریکا، کانادا و فرانسه در ۵ نقطه ساحلی در نرماندی فرانسه است که بانام عملیات «دی دِی» شناخته می‌شود.  عملیات رمزنگاری شده عملیات نپتون و اغلب به عنوان D-Day نامیده می‌شود. عملیات آزادی فرانسه (و بعداً اروپای غربی) کلید خورد و پایه‌های پیروزی متفقین را در جبهه غربی بنا نهاد.