شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدس#مسجد

هشدار نمایندگان پارلمان اردن درباره اقدامات صهیونیستها در قدس

هشدار نمایندگان پارلمان اردن درباره اقدامات صهیونیستها در قدس

شماری از نمایندگان پارلمان اردن نسبت به برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در شهر قدس و دعوت خاخام‌های یهودی برای تعرض به مسجد مبارک الاقصی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از قدس برس، ۴۶ نماینده پارلمان اردن نسبت به برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان در شهر قدس و دعوت خاخام‌های یهودی برای تعرض به مسجد مبارک الاقصی هشدار دادند.

نمایندگان اردنی در یادداشتی عنوان کردند که اظهارات برگزار کنندگان راهپیمایی پرچم و تهدیدات بی سابقه آنان به تخریب قبه الصخره و اقدامات انجام شده در این زمینه بسیار خطرناک است و آن ها با این اقدامات تمامی قوانین و معاهدات بین المللی و توافقنامه های امضا شده را زیر پا گذاشته اند.

در این یادداشت که خلیل عطه نماینده اردنی آن را تهیه کرده، آمده است که اوضاع بسیار خطرناک است و ممکن است شهرک نشینان صهیونیست با وجود روی کار بودن دولت تندرو و راست گرای کنونی، تهدیدات خود را عملی کنند، چرا که نفتالی بنت نخست وزیر این دولت از حامیان اصلی آنان و برگزاری این راهپیمایی است و ممکن است آن ها دست به حماقتی بزنند که کل منطقه را به آتش بکشد.

نمایندگان اردنی خواستار تحرک فوری و اتخاذ تدابیر لازم در قبال حوادث جاری در قدس و برگزاری نشست فوری سازمان ملل و اتحادیه عرب در این زمینه شدند.