شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فردوسی پور#سپاهان#علی دایی

سعید مراغه چیان در گفتگو و خبر ورزشی: اسکوچیچ نباید روبه روی مجیدی قرار بگیرد

مطمئنم حرف های علی دایی را سانسور شده بود/ فرهاد باید بازیکن سپاهان را جذب کند/ اسم آبادان را می شونم گریه ام می گیرد

پیشکسوت استقلال گفت: علی دایی حرف هایی به عادل فردوسی پور زد که اگر من هم به برنامه عادل دعوت شده بودم همان ها و شاید صریح تر از آنها را مطرح می کردم.

مطمئنم حرف های علی دایی را سانسور شده بود/ فرهاد باید بازیکن سپاهان را جذب کند/ اسم آبادان را می شونم گریه ام می گیرد

سعید مراغه چیان، بازیکن اسبق تیم استقلال در گفت و گو با خبر ورزشی، درباره اتفاقات اخیر در فوتبال و حواشی آن به ویژه موضوع اختلاف نظر اسکوچیچ و فرهاد مجیدی درباره ملی پوشان همچنین مصاحبه اخیر علی دایی با عادل فردوسی پور و حادثه ناگوار متروپل آبادان اظهاراتی را مطرح کرد.

خبر دارید که اسکوچیچ گفته نمی خواهد ملی پوشان استقلال در بازی مقابل نفت مسجد سلیمان به میدان بروند؟

از این صحبت اسکوچیچ تعجب می کنم. تیم ملی که بازی ندارد. اگر تیم ملی بازی داشت، می گفتیم حرف اسکوچیچ درست است اما وقتی تیم ملی بازی ندارد باید اجازه بدهد بازیکنان استقلال به میدان بروند و برای تیم‌شان فوتبال بازی کنند. شاید او نگران آسیب دیدن بازیکنان استقلال است، اما باز هم باید حق را به مجیدی داد چون می‌خواهد تیمش برنده شود و برای برنده شدن دوست دارد از همه داشته هایش استفاده کند.

یعنی حق با کیست؟

در این زمینه حق با باشگاه است. اسکوچیچ حق ندارد روبروی فرهاد مجیدی بایستد. چون استقلال است که سالی ۷ میلیارد به این بازیکنان پول می دهد و حالا هم می خواهد به موقع از آنها استفاده کند. استقلال دنبال رکورد شکنی است و باید از این نظر به فرهاد مجیدی حق داد.

ظاهرا اسکوچیچ گفته مشکلی با حضور ملی پوشان استقلال در جشن قهرمانی ندارد؟

قطعه نباید داشته باشد. این حق بازیکن است که در جشن تیمش شرکت کند تا عکسی به یادگار داشته باشد. یادم هست در های قبل از انقلاب، با تیم تاج قهرمان شدیم. آن روزها یک مهمانی برگزار شد که من برای شرکت در آن جشن از بچه ها جدا شدم و در جشن قهرمانی عکسی نداشتم. هنوز هم که هنوز است پس از حدود پنجاه سال، افسوس می‌خورم که چرا آن شب در آن جمع نبودم. چون همه هم تیمی هایم در عکس حضور دارند غیر از من. حالا هم که استقلال بعد از ۹ سال قهرمان شده بازیکنانش دوست دارند عکس بگیرند و آن را به یادگار نگه دارند.

از شما برای شرکت در جشن قهرمانی دعوت شده؟

خیر! کسی از من دعوت نکرده. ظاهرا من نبودم که در دربی برای استقلال گل زدم. من نبودم که بعد از انقلاب به عنوان یکی از افراد اصلی در حفظ باشگاه استقلال تلاش کردم. مهم نیست! امیدوارم همیشه استقلال بدرخشد و مایه سربلندی هوادارانش باشد.

مطمئنم حرف های علی دایی را سانسور شده بود/ فرهاد باید بازیکن سپاهان را جذب کند/ اسم آبادان را می شونم گریه ام می گیرد

در بحث نقل و انتقالات شرایط استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

مجیدی نباید تیمش را به هم بریزد. او فقط با اضافه کردن سه یا چهار نفر می تواند فصل را خوب شروع کند. به یاد داریم استقلال لیگ امسال را با چندین مساوی متوالی آغاز کرد و حدود 10 امتیاز را از دست داد. روزهایی که همه نگران شده بودند ولی حالا با اضافه شدن چند مهره توانمند، استقلال فصل بعد را باید با قدرت شروع کند. نفراتی مثل محمد نادری، علی کریمی، سعید صادقی یا کاوه رضایی، اینها می توانند استقلال را از این شرایط خارج کنند. امیدوارم امید نورافکن را به استقلال برگردانند. استقلال مشکل هافبک بازیساز دارد و یک گلزن قهار می خواهد.

به نظر شما بازیکنان در این دوران پول را انتخاب می‌کنند یا پیراهن؟

تا جایی که ما خبر داریم پول! زمان ما اینگونه نبود. من با ۷ هزار تومان به تیم استقلال آمدم و همان زمان پاس پیشنهاد ۶۰ هزار تومانی به من داد. البته من هم بعد از هشت ماه توانستم قرار دادم با استقلال را ۱۰ برابر کنم و هفتاد هزار تومان بگیرم. ولی الان ملاک اصلی بازیکنان پول است.

درباره مصاحبه اخیر علی دایی با عادل فردوسی پور صحبتی دارید؟

واقعاً علی دایی دست روی موضوع مهمی گذاشت. امروز معیشت مردم ایران دغدغه اول همه ماست. شاید باورتان نشود ولی من خودم هر بار سر سفره شام یا ناهار می نشینم گریه ام می گیرد. شاید اگر عادل فردوسی پور با من هم حرف می زد من هم حرف های علی دایی و یا حتی حرفهایی تندتر از علی دایی را مطرح می‌کردم. امیدوارم یک روز مهمان عادل باشم تا حرف های شنیدنی باشگاه تاج را برایش باز می کنم.

برای مردم آبادان و حادثه دیدگان متروپل صحبتی ندارید؟

به شدت از این بابت ناراحتم و بارها در این چند روز برایشان گریه کرده‌ام. شهری که واقعاً در هشت سال جنگ تحمیلی ایران و عراق، زیر بمباران و موشک بود، حالا هم ساختمان بلند مرتبه اش بدون اینکه زلزله بیاید می ریزد. از صمیم قلب این ضایعه دردناک را به مردم آبادان تسلیت می گویم.