شهر خبر

تفتیان: دوومیدانی ایران از وجود استعدادها خالی شده/ فدراسیون درگیر مشکلات اقتصادی است

تفتیان: دوومیدانی ایران از وجود استعدادها خالی شده/ فدراسیون درگیر مشکلات اقتصادی است

تهران- ایرنا- دونده سرعتی ایران گفت: در این چند سال دوومیدانی از وجود استعدادها خالی شده است و رده‌های پایه دونده‌های خیلی خوبی را که بتوانند رکوردهای بالایی داشته باشند، نداریم. زیرا به بخش‌های پایه توجه نکردیم.

حسن تفتیان در حاشیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی جام امام رضا(ع) در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص عدم حضورش در رقابت‌های بین‌المللی جام امام رضا(ع)  اظهار داشت: دوست داشتم تا این رقابت‌ها شرکت کنم؛ اما در چند روز گذشته به دلیل آسیب‌دیدگی با پزشکم مشورت کردم و صلاح بر این شد تا ریسک نکنم.

وی افزود: از آنجایی که فصل شلوغی در پیش دارم، ریکاوری می‌کنم و حداکثر ۲ هفته طول می‌کشد تا درمانم کامل شود و خیلی هم ناراحتم که در جام امام رضا (ع) نمی‌توانم شرکت کنم زیرا علاقه خاصی داشتم تا در این مسابقات شرکت کنم. تمرینات خوبی را برای جام امام رضا(ع) پشت سر گذاشته بودم؛ اما به دلیل مصدومیت این مسابقه را از دست دادم.

دونده سرعتی ایران یادآور شد: وقتی پای من بهتر شد، در چند مسابقه بین‌المللی خارج از ایران حضور می‌یابم تا هم ورودی مسابقات قهرمانی جهان آمریکا و هم مدال بازی‌های اسلامی را کسب کنم.

وی درباره عملکرد خود در ماده ۶۰ متر در مسابقات جهانی صربستان و قرار گرفتن در رده سی و پنجم جهان؛ گفت: برخی مواقع آن چیزی که انتظار داریم، اتفاق نمی‌افتد و در بعضی از مسابقات خوب عمل می‌کنیم و در بعضی از رقابت‌ها هم عملکرد خوبی نداریم. در هر صورت در مسابقات جهانی مختلف هم عملکرد خوب و نیز ضعیف داشتم.

تفتیان اضافه کرد: در این مدت چند مسابقه جهانی را به دلیل مشکلات ویزا از دست دادم. امسال هم مسابقات جهانی آمریکا را در پیش داریم و باید از قبل کارهای ویزا انجام شود که فدراسیون در حال پیگیری است.  

وی با اشاره به اینکه متاسفانه دوومیدانی در چند سال اخیر ضعیف شده، گفت: به بخش‌های پایه توجه نکردیم و دوومیدانی از استعداد خالی شده است و در رده‌های پایه دونده‌های خیلی خوبی را که بتوانند رکوردهای بالایی داشته باشند، نداریم. استعدادهای خیلی خوبی داریم؛ اما رکوردها در حد توانایی خودشان است. باید با توجه بیشتر به بحث پایه، ایجاد انگیزه کنیم.

دونده سرعتی ایران ادامه داد: همچنین در این چند سال اخیر برگزاری مسابقاتی چون جام امام رضا(ع) یا لیگ‌ها اتفاقات خوبی را برای دوومیدانی رقم زد. باید سالانه بیشتر از ۳۰ مسابقه برگزار کنیم تا افراد زیادی جذب این رشته شوند. همه مسائل دست به دست هم می‌دهد تا دوومیدانی به موفقیت برسد؛ اما با توجه به مشکلات اقتصادی که فدراسیون درگیر آن است خیلی شرایط کار برای دوستان سخت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: باید به فدراسیون برای برگزاری مسابقات بین‌المللی خسته نباشید بگویم زیرا اتفاق خوبی است و امیدوارم هم‌تیمی‌هایم در رشته‌های مختلف رکوردهای خوبی داشته باشند.