شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#شورای امنیت#چین#میانمار#جلوگیری

آسوشیتدپرس:

چین و روسیه مانع از صدور بیانیه شورای امنیت درباره میانمار شدند

چین و روسیه مانع از صدور بیانیه شورای امنیت درباره میانمار شدند

دو کشور چین و روسیه از صدور بیانیه شورای امنیت درباره میانمار جلوگیری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی، دو کشور چین و روسیه مانع از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل شدند که بر اساس آن قرار بود آنچه نگرانی از خشونت و تأکید بر موضوعات بشردوستانه در میانمار ادعا شده بود، مورد تأکید قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار بود در قطعنامه مذکور در خصوص پیشرفت محدود در اجرای یک طرح منطقه ای برای بازگرداندن صلح و ثبات به میانمار تأکید شود.

کشورهای چین و انگلیس هر یک دیگری را به شکست این قطعنامه متهم می کنند؛ این در حالیست که چند دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل که نخواستند نامشان فاش شود در این باره گفتند که پکن و مسکو با بخش هایی از متن این بیانیه مخالف بودند.

نشست مذکور پیرامون بحران میانمار به صورت مجازی و پشت درهای بسته برگزار شد.

قرار بود در این قطعنامه بر نقش محوری آ سه آن در تسهیل راهکار مسالمت آمیز پیرامون بحران در میانمار تاکید شده و بر درخواست اعضای شورای امنیت در پیگیری مذاکرات با همه طرف های مربوطه در راستای منافع مردم این کشور صحه گذاشته شود.

این در حالست که از زمان وقوع کودتا از سوی ارتش میانمار و سرنگونی دولت تحت حمایت آنگ سان سوچی تا کنون تظاهرات های گسترده ای در این کشور آسیایی برگزار شده و این کشور دستخوش ناآرامی های زیادی بوده است.

ارتش میانمار بر این باور است که سوچی مرتکب جنایات شده است و جرایم وی توسط یک قوه قضائیه مستقل رسیدگی می‌شود؛ ارتش همچنین انتقادات خارجی را به عنوان مداخله در امور میانمار رد می کند.

نکته قابل توجه درباره آنگ سان سوچی که برنده جایزه صلح نوبل است، این است که در زمانی که او در رأس قدرت بود، مسلمانان روهینگیایی بارها توسط نیروهای امنیتی و افراطی‌ها هدف حملات وحشیانه قرار گرفتند و وی و حامیان غربی اش در این زمینه سکوت کرده بودند.