شهر خبر

خطری که در اثر حمام آفتاب شما را تهدید می‌کند

خطری که در اثر حمام آفتاب شما را تهدید می‌کند

در حالی که بیشتر مردم می دانند که آفتاب سوختگی بی خطر نیست، بسیاری ممکن است متوجه نباشند که برنزه کردن خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس پوست را نیز افزایش می دهد.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک نظرسنجی جدید از بیش از هزار بزرگسال در ایالات متحده توسط آکادمی پوست آمریکا نشان داد که در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش شدیدی در میزان برنزه شدن و تعداد آفتاب سوختگی ها افزایش یافته است.  کارشناسان با شروع فصل تابستان، مردم را تشویق می کند که از پوست خود بیشتر محافظت کنند.

دکتر الیزابت بهار هوشمند (Elizabeth Bahar Houshmand)، متخصص پوست مستقر در دالاس در این رابطه می گوید: برنزه شدن اقدامی خوب برای سلامتی نبوده و پاسخ بدن شما به آسیب است. وقتی برنزه می‌شوید، عمداً سلامت خود را به خطر می‌اندازید.اگر می خواهید برنزه به نظر برسید، از یک محصول یا کرم برنزه کننده استفاده کنید، اما حتما استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که به جای آفتاب گرفتن در سواحل و استخرها به دنبال سایه باشید، این کار به خصوص بین ساعت ۱۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر و زمانی که پرتوهای خورشید قوی هستند، به سلامت شما کمک می کند.

 از لباس‌ های محافظ در برابر آفتاب، مانند پیراهن و شلوار آستین بلند سبک، کلاه لبه پهن و عینک آفتابی با محافظ UV استفاده کنید. لباس هایی که دارای فاکتور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند و عبارت UPF را دارند،  از شما محافظت بیشتری می کند.

 یک کرم ضد آفتاب با طیف وسیع و مقاوم در برابر آب با SPF 30 یا بالاتر را برای تمام بخش های پوست در معرض آفتاب بمالید. کرم ضد آفتاب با طیف وسیع از هر دو اشعه UVA و UVB محافظت می کند.

بر اساس گزارش آکادمی پوست آمریکا ، حدود ۱ نفر از هر ۵ آمریکایی در طول زندگی خود به سرطان پوست مبتلا می شود و انتظار می رود ۱۹۷ هزار و ۷۰۰  مورد جدید ملانوم، کشنده ترین شکل سرطان پوست، در سال جاری در ایالات متحده تشخیص داده شود.

در نظرسنجی اخیر ۶۳ درصد از پاسخ دهندگان گزارش کردند که در سال گذشته برنزه شده اند و این اصلا خبر خوبی نیست؛ زیرا مطالعات نشان می دهد یک آفتاب سوختگی حاد در دوران کودکی یا نوجوانی می تواند خطر ابتلا به ملانوم را در افراد دو برابر کند.

 دکتر هوشمند در خاتمه توضیحات خود گفت: این افزایش آفتاب سوختگی بسیار نگران کننده است.گفتنی است، برنزه شدن و هم آفتاب سوختگی به پوست شما آسیب می زند. هر چه بیشتر برنزه و آفتاب سوخته شوید، این آسیب در طول زمان بیشتر می شود و خطر پیری زودرس پوست از جمله لکه های ناشی از افزایش سن، افتادگی و چین و چروک و سرطان پوست را افزایش می دهید.

منبع: سیناپرس