شهرخبر

خاطرات علی آقامحمدی به کتابفروشی‌ها آمد/ چند ساعت در راهروهای مخوف کمیته مشترک

خاطرات علی آقامحمدی به کتابفروشی‌ها آمد/ چند ساعت در راهروهای مخوف کمیته مشترک

حمید حسام نویسنده‌ای که بیشتر او را با کتاب‌های خاطرات شهدا می‌شناسیم، این بار قلمش برای مردی به نگارش در آمده است که او را به عنوان یک رجل سیاسی می‌شناسند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خاطرات علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال‌های استبداد ستم‌شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به قلم حمید حسام به رشته تحریر در آمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. 

حمید حسام نویسنده نام آشنا که بیشتر او را با کتاب‌های خاطرات شهدا می‌شناسیم، این بار قلمش برای مردی به نگارش در آمده است که او را به عنوان یک رجل سیاسی و یک سیاست مدار و یا اقتصاد‌دان می‌شناسند.

وی در خصوص نگارش اثر جدیدش اینگونه بیان می‌کند: «من با سیاست مدار‌ها هم قافیه نمی‌شوم.» این جوابی بود که به یک شهید زنده می‌دادم. به علی خوش لفظ که رفیق شفیقم بود و از سر دردمندی اصرار داشت زندگینامه رجل ملی پرمسئولیتی چون دکتر علی آقا محمدی را بنویسم. دست آخر با آن لفظِ خوشِ صریح و صادقانه‌اش حرف آخر را زد که: «اگر ننویسی فردای قیامت، شهدا یقه‌ات را می‌گیرند.»

یکسال پس از این دلالت تأمل‌برانگیز، علی خوش لفظ رفت پیش رفقای شهیدش و در مراسم ختم او، علی آقا محمدی به من همان پیشنهادی را داد که علی خوش لفظ خواسته بود. چهل سال از عمر انقلاب می‌گذشت و این اولین گفت وگوی رخ به رخ من با یکی از محوری‌ترین شخصیت‌های انقلاب اسلامی بود.

علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مقدمه این کتاب اینگونه بیان می‌کند: وقتی که انقلاب چهل ساله شد اوراق زندگی‌ام را به نیت نشان دادن تصویری واقعی از آن روز‌ها و بیان نقش مجاهدان راه خدا مرور کردم و به قصد روشنگری آیندگان در اختیار نویسنده نام آشنا برادرم حمید حسام قرار دادم و خدا را شاکرم که ایشان با رعایت امانتداری در نقل مطالب این خاطرات را با نثری روان و دلنشین به رشته تحریر درآورد.

«تازیانه‌های سلوک» شناسنامه نسل سربلندی است که پای منبر وعظ و روضه امام حسین متولد می‌شوند و رد پای خونین‌شان از راهرو‌ها و سلول‌های «کمیته مشترک ضدخرابکاری» تا کف خیابان‌ها می‌رسد و طوفان به‌پا می‌کنند و «بهمن» می‌سازند.

خاطرات علی آقا محمدی از سال‌های استبداد ستم‌شاهی تا پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هشت ساله در قطع رقعی و 196 صفحه و به قلم حمید حسام به رشته تحریر درآمده و توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

علاقه‌مندان جهت تهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه کنند.

انتهای پیام/