شهر خبر

تجربه درخشان فوتبال شهرداری همدان با طعم بقا در لیگ یک

تجربه درخشان فوتبال شهرداری همدان با طعم بقا در لیگ یک

همدان- ایرنا- تیم شهرداری تنها نماینده فوتبال همدان در لیگ دسته اول کشور توانست نخستین فصل حضورش در این مسابقات را درخشان ظاهر شود.

به گزارش ایرنا، تیم شهرداری همدان با شروع فصل جاری لیگ هر چند با افت و خیز مواجه شد اما هرگز دست از تلاش برنداشت تا بتواند رتبه خود را در جدول تک رقمی کند.

حالا شهرداری همدان که اغلب نگران سقوط این تیم بودند، به فاصله ۲ هفته مانده تا پایان فصل جاری مسابقات لیگ یک موفق به بقا در این سطح لیگ کشور شد.

شاگردان طلایی منش با برد طوفانی مقابل تیم شمس آذر قزوین در بازی جمعه شب گذشته توانستند علاوه بر صعود در جدول رده‌بندی مسابقات، خیال خود را برای بقا راحت کنند.

درست در شرایطی که نیمه دوم جدول لیگ یک در تب و تاب سقوط قرار دارد و هیچ تیمی از حاشیه امنیت در این ۲ هفته پایانی برخوردار نیست شهرداری توانست با سه امتیاز مهم در بازی خارج از خانه هفته سی و دوم لیگ یک برابر شمس آذر قزوین، از جمع فانوس به دستان سقوط رهایی یابد.

۲ گل طلایی

شاگردان طلایی منش جمعه شب گذشته دست به کار بزرگی زدند و در مقابل تیمی که به سه امتیاز خانگی نیاز مبرم داشت، به برتری رسیدند.

شمس آذر قزوین برای برتری مقابل شهرداری همدان دست به هر کاری زد و حتی زننده گل نخست بازی بود اما ۲ شوت دیدنی از بازیکنان شهرداری کار را تمام کرد.

تیم های فوتبال شمس آذر قزوین و شهرداری همدان در یک بازی حساس و نفس گیر در ورزشگاه سردار آزادگان شهر قزوین به مصاف یکدیگر رفتند.

شهرداری همدان و شمس آذر قزوین در حالی مقابل هم قرار گرفتند که به ترتیب با ۳۹ و ۳۸ امتیاز هنوز خطر سقوط را احساس می‌کردند و تمام توان خود را برای رسیدن به پیروزی و شکست حریف به کار گرفتند.

نیمه اول این دیدار با گل پوریا سرآبادانی بازیکن شمس آذر در دقیقه پنج بازی به پایان رسید ولی نیمه دوم به گونه‌ای دیگر رقم خورد و ۲ گل وارد دروازه شمس آذر شد تا طلایی منش نیمه مربیان را به پیروزی بزرگ تبدیل کند.

محمد بیرانوند و سیاوش بهرامی ۲ بازیکن شهرداری همدان بودند که توانستند سه امتیاز مهم و حیاتی این دیدار را با گلزنی خود به دست آورند.

نکته جالب توجه اینکه هر ۲ گل توپ پس از ضربه به تیر افقی و زمین برخورده کرد و به داخل دروازه رفت و با وجود اینکه اعتراض گسترده کادر فنی شمس آذر را در هر ۲ صحنه به دنبال داشت اما کمک داور شجاعانه گل اعلام کرد.

تجربه درخشان فوتبال شهرداری همدان با طعم بقا در لیگ یک

بقا در رتبه تک رقمی

تیم شهرداری با عبور از شمس آذر قزوین از خطر سقوط رهایی یافت و توانست با ۴۲ امتیاز از ۳۲ بازی رتبه هفتم جدول ۱۸ تیمی لیگ یک را تصاحب کند.

تمامی تیم‌های حاضر در نیمه دوم جدول در خطر سقوط قرار دارند و شهرداری همدان در فرصت طلایی توانست از این جمع خارج شود.

شاگردان رضا طلایی منش توانستند به فاصله ۲ هفته مانده به پایان مسابقات لیگ یک جشن بقا بگیرند چرا که از مجموع ۱۸ تیم حاضر در مسابقات سه تیم محکوم به سقوط هستند و تاکنون شاهین شهرداری بوشهر و ماشین‌سازی تبریز به این سرنوشت تلخ دچار شده‌اند.

حالا نبرد بین رایکا بابل ۳۵ امتیازی و سایر تیم‌های رده دهم تا پانزدهم لیگ یک است تا در نهایت پس از ۲ هفته باقی مانده، یک تیم دیگر سقوط کند.

از آنجا که رایکا بابل حتی در صورت پیروزی در ۲ بازی باقی مانده به ۶ امتیاز برسد بازهم نمی‌تواند از شهرداری همدان عبور کند.

در واقع اگر شهرداری همدان ۴۲ امتیازی در ۲ دیدار آتی خود متحمل شکست هم شود بازهم در لیگ یک باقی خواهد ماند چرا که آخرین گزینه سقوط که رایکا بابل است حتی در صورت کسب ۲ پیروزی در ۲ دیدار باقی مانده هم ۴۱ امتیازی می‌شود و بازهم شهرداری بالاتر قرار می‌گیرد.

اتکا به مربیان بومی

تیم شهرداری با انتخاب کادر فنی بومی باتجربه و هماهنگ توانست شکل منظم و مفید را در مباحث فنی و تاکتیکی تیم ایجاد کند و بهترین مربیان بومی در موفقیت این تیم نقش آفرینی کرده‌اند.

طلایی منش با کوله باری از تجربه اگرچه طی چند سال اخیر بنا به دلایلی از مستطیل سبز فاصله گرفته بود اما فصل قبل به واسطه شناخت و اعتقادی که مسوولان شهرداری به او داشتند، باردیگر در این عرصه وارد شد.

طلایی منش با کوله باری از تجربه اگرچه طی چند سال اخیر بنا به دلایلی از مستطیل سبز فاصله گرفته بود اما فصل قبل به واسطه شناخت و اعتقادی که مسوولان شهرداری به او داشتند، باردیگر در این عرصه وارد شد.

سایر مربیان شهرداری همدان نیز با تجربه و توان فنی بالا توانستند در کنار رضا طلایی منش فصل موفق را در لیگ یک سپری کنند.

مجید بیگم جانی و مصطفی کاشی در کنار محمد بیات و حمید یادگاری کادر فنی بدون حاشیه و موفق شهرداری در این فصل مسابقات بودند.
 

بازیکنان مستعد بومی عصای دست شهرداری

طلایی منش با اعتماد به بازیکنان مستعد بومی نظیر محمد صابری زاده، آرمین طلایی منش، مجید شعبانی، مرتضی کرمی، میلاد داوودی، پیمان حشمتی، امیرحسین پورقاسمی، میثم زمانی، مهدی خلج، امیرحسین سوری در کنار چند مهره شاخص و تاثیرگذار غیربومی توانست نتایج شایسته‌ای را در لیگ یک کسب کند.

 پرویز کریمی، امیرمحمد نسایی، حسین‌کاظمی، محمد عباس تبار و محمد بیرانوند جزو بازیکنان غیربومی و موفق شهرداری همدان در فصل جاری بودند.

کادر فنی شهرداری با خریدهای خوب و موثر خود در این فصل توانست بالاتر از تیم‌های با سابقه حتی لیگ برتری، در لیگ یک قرار بگیرند.

کارنامه خوب طلایی منش

سرمربی شهرداری همدان تا به اینجا کارنامه خوبی را به ثبت رسانده و توانسته تیمش را در نخستین سال حضور در لیگ یک در میانه‌های جدول قرار دهد.

یکی از ویژگی‌های طلایی منش در هر بازی ابتدا تاکتیک گل نخوردن و در نتیجه نباختن در اغلب مسابقات بود و این تاکتیک به خوبی توانست به جایگاه نیمه اولی شهرداری در طول مسابقات کمک کند.

یکی از ویژگی‌های طلایی منش در هر بازی ابتدا تاکتیک گل نخوردن و در نتیجه نباختن در اغلب مسابقات بود و این تاکتیک به خوبی توانست به جایگاه نیمه اولی شهرداری در طول مسابقات کمک کند.

او با اتکا به شاگردانش که اغلب بومی هستند، تیمی هماهنگ را روانه بازی‌ها کرد و در تمامی آمارهای برد، باخت، گل زده و گل خورده به همان میزان ارزیابی تیم‌های میانه نشین جدول لیگ یک قرار گرفت.

حمایت‌های به موقع و خوب شهردار همدان نیز بر موفقیت شهرداری کمک شایانی کرد تا این تیم از گزند سقوط در امان بماند.

سیدمسعود حسینی حتی برای کوچکترین مشکل تیم دستور پیگیری داد و چندین مرتبه نیز نشست‌های مختلف را با کادر فنی و بازیکنان برگزار کرد.

همچنین مدیران مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز به خوبی از تیم حمایت کردند و با پرداخت چند نوبت درصد به اعضای تیم، انگیزه لازم را در میان آن‌ها فراهم کردند.