شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#تیم ملی#جدید#قطر

لژیونرهای غرق شده در خلیج فارس/ ملی‌پوشانی که جایگاه خود را از دست دادند!

بازیکنانی که به عنوان ستاره‌های تیم ملی به قطر و امارات ترانسفر شدند، حالا باید دنبال تیمی جدید برای خودشان بگردند.

لژیونرهای غرق شده در خلیج فارس/ ملی‌پوشانی که جایگاه خود را از دست دادند!

سفر به امارات و قطر برای بازیکنان ایرانی، همیشه با انگیزه‌های مالی و معمولا به صورت کوتاه مدت بوده است. بیشتر بازیکنان ایرانی در این کشورها، پس از دوره کوتاهی به بن‌بست خوردند و به لیگ برتر برگشتند. بعضی مثل مهدی ترابی و روزبه چشمی، احیا شدند و بعضی دیگر مثل سروش رفیعی و محمد نوری، هیچوقت به فرم سابق‌شان برنگشتند. همین حالا هم دو باشگاه قطری، هر دو مدافع وسط فیکس تیم ملی ایران را در اختیار دارند و هر دو، فصل آینده هم در لیگ ستارگان باقی می‌مانند. بر خلاف محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده، سایر ایرانی‌های حاضر در امارات و قطر چندان وضعیت خوبی ندارند. بعضی از آن‌ها، از امروز باید دنبال تیم فصل آینده‌شان باشند.

لژیونرهای غرق شده در خلیج فارس/ ملی پوشانی که جایگاه خود را از دست دادند!

پایان زودهنگام

جدی‌ترین گزینه برای بازگشت به لیگ برتر در فصل آینده، احمد نوراللهی است. ستاره خط هافبک پرسپولیس در سال‌های گذشته، فصل بدی را در امارات پشت سر گذاشت. او که با پیشنهاد نجومی شباب‌الاهلی به امارات رفت، بیشتر بازی‌های تیمش در ترکیب اصلی بود اما عملکردش نتوانست انتظارات را برآورده کند. نوراللهی نمی‌خواهد در سال جام جهانی، جای ثابت در تیم ملی و شانس حضور در مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان را از دست بدهد. بیشترین احتمال درباره آینده نوراللهی، بازگشت او به لیگ برتر و باشگاه پرسپولیس است. هر چند شاید، پیشنهادی از قطر بتواند مسیر او را تغییر دهد.

لژیونرهای غرق شده در خلیج فارس/ ملی پوشانی که جایگاه خود را از دست دادند!

دردسر قرارداد طولانی

هم‌تیمی نوراللهی در شباب الاهلی، شرایطی حتی بدتر از او را تجربه کرد. مهدی قایدی، با رقمی سنگین و آرزوهایی بزرگ به امارات رفت تا از این کشور راه اروپا را در پیش بگیرد. اتفاقی که نیفتاد و قایدی به مرور، جایگاهش در ترکیب اصلی را هم از دست داد. او از لیست تیم ملی هم حذف شده و با ادامه این روند، شاید یکی از غایبان بزرگ تیم ملی در جام جهانی باشد. قایدی قصد جدایی از شباب‌الاهلی را دارد و این باشگاه هم، به فروش او بی‌میل نیست. قرارداد طولانی تا سال ۲۰۲۶ و رقم سنگینی که باشگاه اماراتی برای خرید قایدی هزینه کرد اما، کار را برای او سخت می‌کند. استقلال، قصد برگرداندن قایدی را دارد. به شرطی که بتواند با رقمی پایین یا به صورت قرضی، رضایتنامه او را بگیرد. الغرافه آندره‌آ استراماچونی هم، یکی از مشتریان او محسوب می‌شود. آن‌ها به لحاظ مالی، شرایط بهتری برای خرید قایدی دارند. شاید یک بار دیگر استقلال یا استراما، فرشته نجات قایدی باشند.

لژیونرهای غرق شده در خلیج فارس/ ملی پوشانی که جایگاه خود را از دست دادند!

بازگشت به دانمارک

یکی از بازیکنان اصلی تیم ملی، این فصل در الغرافه بازیکن آندره‌آ استراماچونی بود. سعید عزت‌اللهی، چند ماه قبل به صورت قرضی از وایله جدا شد تا نیم فصل دوم، در قطر و برای الغرافه به میدان برود. انتقال عزت‌اللهی به قطر، موفق نبود. او و تیمش حذف تلخی از لیگ قهرمانان آسیا داشتند و در لیگ ستارگان هم، فقط سه بازی به میدان رفت. هفته‌های پایانی لیگ و جام امیر قطر، عزت‌اللهی دیگر جزو بازیکنان ثابت استراماچونی نبود. قرارداد عزت‌اللهی و الغرافه، به پایان رسیده و او باید برای فصل آینده به وایله برگردد. ماندن یا جدایی عزت‌اللهی از وایله، هنوز مشخص نیست اما به طور قطع، او دیگر در الغرافه باقی نخواهند ماند.

منتظر فرصت دوباره

فصل پیش هم‌تیمی شدن مهرداد محمدی و مهدی ترابی در العربی قطر، زیاد طول نکشید. محمدی ستاره تیم بود و ترابی، بخاطر نارضایتی از شرایط، نیم‌فصل العربی را ترک کرد. این فصل اوضاع برای محمدی هم خوب پیش نمی‌رود. او پس از ۵ مسابقه مصدوم شد و دیگر نتوانست برای تیمش بازی کند. العربی هم جای او را با آداما دیومانده پر کرد. فصل آینده، شاید این باشگاه قصد دادن فرصت دوباره‌ای برای بازگشت به محمدی را داشته باشد. به خصوص که از قرارداد او، هنوز یک‌فصل دیگر باقی مانده است. سابقه تیم‌های قطری اما، نشان می‌دهد آن‌ها خیلی اهل صبر نیستند و بعید نیست با خارج کردن همزمان محمدی و دیومانده از لیست، جا را برای خرید یک ستاره بزرگ خالی کنند.

منبع: فوتبال ۳۶۰