شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حقوق بشر

ستاد حقوق بشر: مقصران و قاصران حادثه آبادان هرچه سریع‌تر شناسایی و مجازات شوند

ستاد حقوق بشر: مقصران و قاصران حادثه آبادان هرچه سریع‌تر شناسایی و مجازات شوند

دبیر ستاد حقوق بشر از دستگاه‌های ذیربط اجرایی و قضائی خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی مقصران و قاصران این فاجعه و مجازات آنان اقدام کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ کاظم غریب‌آبادی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه تأسف‌بار آبادان، از دستگاه‌های ذیربط اجرایی و قضائی خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی مقصران و قاصران این فاجعه و مجازات آنان اقدام کنند.

غریب‌آبادی گفت: با وجود دستگاه‌ها و سازوکارهای مختلفی که مسئول صدور مجوز یا پروانه ساختمان و همچنین پایان کار هستند، روی دادن چنین حوادث أسفناکی، آن هم بدون حدوث بلایای طبیعی، به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و ناقض حق مردم در برخورداری از محل اسکان یا کار مناسب و ایمن و همچنین حق حیات آنان است که طبیعتاً، موجب مسوولیت برای تمامی عوامل دست‌اندرکار خواهد شد.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که به طور قطع ساختمان‌های دیگری نیز در سراسر کشور وجود دارند که از ضوابط و استانداردهای لازم برخوردار نیستند، از مسئولان ذیربط خواست تا هرچه سریع‌تر نسبت به شناسایی و ایمن‌سازی آنها  اقدام کنند.

غریب‌آبادی خواستار نظارت دقیق شهرداری‌ها و نظام‌های مهندسی در فرایند ساخت و سازها شده و از رویه پرداخت جریمه در قبال چشم پوشی از برخی تخلفات ساختمانی انتقاد کرد؛ رعایت استانداردهای ساخت‌وساز، خط قرمزی است که عبور از آن به هر بهانه‌ای محکوم است.

انتهای پیام/