شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایتخت

دار مجازات پایان کار سارق خشن پایتخت

سردسته باند سارقان خشن که با ضرب و جرح زنان اقدام به سرقت طلاهای آنها می‌کرد پس از تأیید حکم محاربه‌اش به دار مجازات آویخته شد.

تلکس

به گزارش تازه‌نیوز، رسیدگی به پرونده سرقت از اواخر سال ۹۶ و با چند شکایت مشابه از سوی زنان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شاکی‌ها مدعی بودند مرد جوانی به همراه یک نفر دیگر به بهانه پرسیدن آدرس به آنها نزدیک شده و ناگهان با حمله غافلگیرانه و کتک زدن و مجروح کردن آنها با چاقو طلا و پول‌هایشان را سرقت کرده بود. یکی از مالباختگان در تحقیقات گفت: حوالی ظهر مقابل در خانه منتظر دخترم بودم تا سرویس مهدکودک او را بیاورد. وقتی دخترم پیاده شد و به طرف خانه رفتیم به محض اینکه خواستم در را ببندم ناگهان مرد جوانی دستش را روی در گذاشت و مرا به داخل هل داد، بعد چاقو را روی گردنم گذاشت و مرا تهدید به مرگ کرد وقتی طلاهایم را از دست و گردنم خارج کرد با موتورسیکلتی که همدستش روی آن بود فرار کردند. به‌دنبال شکایت‌های سریالی از اعضای باند خشن، کارآگاهان به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت‌ها پرداختند و تصاویر متهمان خشن را به‌دست آوردند. در ادامه از آنجایی که سارقان خشن، متهمان سابقه دار بودند، هویت آنها شناسایی و ۴ متهم پرونده دستگیر شدند.

به نقل از ایران، سردسته این باند در تحقیقات گفت: در خیابان‌های خلوت شرق تهران با دو موتورسیکلت که هر کدام دو سرنشین داشتند پرسه می‌زدیم. با دیدن یک زن تنها به او نزدیک می‌شدیم و من از موتورسیکلت پیاده می‌شدم و آدرس می‌پرسیدم. اگر طلا داشت به او حمله می‌کردم و با گذاشتن چاقو روی گردنش طلا‌ها را سرقت کرده و از محل متواری می‌شدیم. ما هفته‌ای یک یا دوبار از پاکدشت برای سرقت می‌آمدیم و پس از انجام سرقت‌هایمان دوباره راهی پاکدشت می‌شدیم.
به دنبال اعتراف متهمان، کیفرخواست سردسته این باند از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ویژه سرقت به اتهام محاربه صادر شد. وقتی پرونده متهم به دادگاه عمومی و انقلاب رفت حکم اعدام وی صادر شد و سرانجام سحرگاه چهارشنبه گذشته سردسته باند به دار مجازات آویخته شد.
علی صالحی، دادستان تهران در خصوص جزئیات این خبر اظهارداشت: این سارق مسلح و همدستانش پس از گشت با موتورسیکلت، سوژه خود را از بین بانوان انتخاب کرده و پس از تهدید و ترساندن مالباخته با قمه و خنجر به وسیله قیچی آهن‌بُر طلاهایشان را بریده و سرقت می‌کردند. پس از طی مراحل دادرسی، اثبات جرم محاربه از طریق سرقت مسلحانه و صدور حکم اعدام برای سردسته باند این حکم در دیوان عالی کشور تأیید و صبح چهارشنبه ۴ خرداد به مرحله اجرا گذاشته شد.