شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#رئیس جمهور

پوتین: روسیه از تمدید قرارداد تجارت آزاد اوراسیا با ایران حمایت می‌کند

پوتین: روسیه از تمدید قرارداد تجارت آزاد اوراسیا با ایران حمایت می‌کند

رئیس جمهور روسیه در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا گفت که مسکو از تصمیم برای تمدید قرارداد تجارت آزاد با جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه گفت که مذاکرات در خصوص انعقاد قرارداد تجارت آزاد با ایران به شکل فعالانه در حال اجرا است.

پوتین که امروز جمعه در نشست شورای عالی اقتصادی اوراسیا سخنرانی می کرد، گفت که «این قرارداد به دنبال جایگزینی قرارداد موقت فعلی با قرداد سال 2018 است که تاثیرات اجرای آن به شکل گسترده بر میزان تجارت بین اتحادیه اوراسیا و جمهوری اسلامی انعکاس یافت.»

بنا به گفته رئیس جمهور روسیه، تجارت بین این اتحادیه و ایران در سال میلادی گذشته، 73.5 درصد رشد داشته و به 5 میلیارد دلار رسیده است و صادرات اتحادیه مذکور به ایران نیز بیش از دو برابر بوده و به 3.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

پوتین گفت: «به منظور حفظ نظام تجارت ترجیحی فعلی با ایران و تا انعقاد قرارداد تجاری آزاد جدید، ما از تصمیم تمدید قرارداد موقت حمایت می‌کنیم. کما اینکه معتقدیم فشرده شدن مذاکرات حول محور توافق تجارت آزاد با مصر و آغاز مذاکرات مشابه با اندونزی و برری مسئله انعقاد قرارداد تجاری ترجیحی با امارات را مناسب می‌دانیم.»

گفتنی است که اتحادیه اوراسیا شامل کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان و قرقیزستان می‌شود.

انتهای پیام/