شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#آمریکا#انگلیس#کرج#جمعه#سال قبل

خطیب جمعه کرج : اسلام از ابتدا ، تحصیل بانوان را تشویق کرده ؛ انگلیس تا ۱۹۴۷ به زنان مدرک تحصیلی نمی‌داد

خطیب جمعه کرج : اسلام از ابتدا ، تحصیل بانوان  را تشویق کرده ؛ انگلیس تا ۱۹۴۷ به زنان مدرک تحصیلی نمی‌داد

ایسنا نوشت: آیت‌الله حسینی‌همدانی گفت : اسلام برای بانوان استقلال مالی قائل است؛ آمریکا با این همه جیغ و داد و ادعا از ۱۲۸ سال قبل قانونی را تصویب کرد که درآمد زنان متعلق به آنها است و در این زمینه زمان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند.

آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه ششم خرداد کرج گفت: امروز دشمنان با القای شبهات باطل و انواع ابزار و حیل به دنبال تخریب نسل تربیت کننده جامعه هستند.

حسینی همدانی با بیان اینکه آمریکا حق رای را بعد از جنگ جهانی اول به بانوان داد و از آن سال زنان ۳۰ سال به بالا حق رای داشتند گفت: کسانی برای دختران نسخه می پیچند که تا ۳۰۰ سال قبل هیچ احترامی برای زنان و بانوان قائل نبودند.

وی ادامه داد: اسلام برای بانوان استقلال مالی قائل است؛ آمریکا با این همه جیغ و داد و ادعا از ۱۲۸ سال قبل قانونی را تصویب کرد که درآمد زنان متعلق به آنها است و در این زمینه زمان می‌توانند تصمیم‌گیری کنند. اسلام بر روی سواد و تحصیل بانوان از ابتدا تشویق کرده است؛ انگلیس تا ۱۹۴۷ میلادی به زنان تحصیل کرده مدرک نمی‌داد.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های امروز با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با نمایندگان به مناسبت روز مجلس گفت: یکی از موارد مورد تاکید رهبری معظم انقلاب عدم دخالت نمایندگان در انتصابات دستگاه‌های اجرایی بود.

خطیب جمعه کرج : اسلام از ابتدا ، تحصیل بانوان  را تشویق کرده ؛ انگلیس تا ۱۹۴۷ به زنان مدرک تحصیلی نمی‌داد

وی افزود: توصیه ما این است که عزل و نصب‌ها در استان با مشورت نمایندگان به دلیل اشراف بر حوزه انتخابیه باشد.

حسینی همدانی در ادامه ترور شهید صیادخدایی توسط عوامل رژیم صهیونیستی را بزدلانه عنوان و خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی(ره) این شهادت‌ها ما را زنده‌تر می‌کند و انگیزه ما را برای رسیدن به اهداف بیشتر می‌کند. این ترورها شما را به نابودی نزدیک می‌کند و باید دائما نگران و در حال آماده باش باشید. این ترور عبور از خطوط قرمز انقلاب اسلامی ایران است و عواقب خاص به خود را دارد، جنایتکاران بهای سنگینی برای ترور شهید خدایی می‌پردازند.

وی ادامه داد: دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست، خصومتی با مردم و شهروندان آمریکا نداریم بلکه با سرمداران جنایتکار آمریکا مشکل داریم.

امام جمعه کرج به خانواده جانباختگان حادثه متروپل هم تسلیت گفت و اعلام کرد: باید متصدیان امر ساخت و ساز در شهرداری‌ها و مناطقی که احتمال وقوع چنین حوادثی است دقت لازم را داشته باشند. استان البرز هم از این جهت مورد آسیب است، موارد آسیب در این بخش زیاد است و گزارش‌هایی به بنده رسیده که به مسئولان مرتبط منعکس کرده ام و باید قبل از وقوع فاجعه مشابه متروپل در این زمینه در استان البرز چاره اندیشی شود.

۲۱۲۳۱