روابط‌عمومی این رسانه درخصوص آن‌چه «تحریف سخنان پیمان جبلی در دانشگاه صنعتی شریف در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی» خوانده است، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه چنین آمده است:

«روز سه‌شنبه سوم خرداد، رییس سازمان صداوسیما در ادامه حضور در میان دانشجویان و مجامع دانشگاهی، به دانشگاه صنعتی شریف رفت و ضمن ایراد سخنانی، به نقدهای نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشجویی گوش سپرد و به پرسش‌های مطرح شده، پاسخ گفت. متاسفانه برخی رسانه‌ها و گروه‌ها در فضای مجازی بخش‌هایی از دیدگاه‌های رییس رسانه ملی، از جمله دیدگاه او درباره پشتوانه قانونی فعالیت و نظارت ساترا بر فضای تولید صوت و تصویر کشور را تحریف کردند. جالب این است در حالی برخی رسانه‌ها و گروه‌ها، از نظر رییس رسانه ملی درباره تولیدات پلتفرم‌ها حکایت کرده‌اند که وی در سخنان خود از سریال یا برنامه‌ای نام نبرد. عین دیدگاه دکتر جبلی به قرار زیر است:

«در فضای بعضی از پلتفرم‌هایی که در قالب گیمینگ پخش زنده دارند، استریمینگ دارند، مطالبی که آن‌جا بارگذاری می‌شود اعم از محتوای مستهجن به معنی واقعی کلمه، شیطان‌پرستی به معنی واقعی کلمه، محتواهای صددرصد ضد دینی و ضد اخلاقی و ضد امنیتی همین الان روز روشن در جمهوری اسلامی‌شما بروید در این پلتفرم‌ها [ببینید].چه کسی صاحب اینجاست؟ چه کسی باید این را مدیریت بکند؟ یعنی می‌خواهم عرض کنم ما اگر ادعای نظارت داریم این ادعا، ادعای سلیقه‌ای ما نیست. وظیفه‌ای که قانون اساسی گردن ما گذاشته است و تفسیر از قانون اساسی توسط نهادهای قانونی. ما موظف هستیم به حفظ امنیت فرهنگی جامعه و حفظ حریم فرهنگی جامعه و از این وظیفه‌مان کوتاه نمی‌آییم تا زمانی که به ما بگویند شما مسئول این کار نیستید. بگویند مسئول نیستید؛ چشم؛ هر کسی خواست بیاید این مسئولیت را برعهده بگیرد. کسی هم سلیقه‌ای نمی‌تواند این حرف را بزند؛ قانون اساسی اگر تغییر کرد آن وقت مسئولش هم تغییر می‌کند.»

توقع این است که رسانه‌ها و برخی فعالان خبری در فضای مجازی، فارغ از سلایق خود و بر پایه صداقت و امانت‌داری به انتشار اخبار و تحلیل اقدام کنند.»