شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای امنیت#طالبان

واکنش طالبان به بیانیه شورای امنیت در خصوص زنان افغان

کدخبر: 497878
اقتصادنیوز: وزارت خارجه طالبان به بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد، در مورد وضعیت حقوق بشری زنان در افغانستان واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از تارنمای روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان، وزارت خارجه طالبان در این بیانیه که روز جمعه منتشر شد، تاکید کرد: طالبان در چارچوب ارزش های دینی و فرهنگی مورد قبول مردم افغانستان، به تامین کامل حقوق زنان و کودکان متعهد است.

در این بیانیه آمده است: اکثریت مردم افغانستان مسلمانند و طالبان رعایت حجاب اسلامی را در موافقت کامل با ارزش‌های دینی و فرهنگی مردم می‌داند و هیچ اقدامی را در مغایرت با عقیده‌های مذهبی و فرهنگی تحمیل نکرده‌ است.

وزارت خارجه طالبان از کشورهای جهان خواسته تا واقعیت‌های عینی «جامعه افغان» را درک و به ارزش‌های دینی و فرهنگی مردم افغانستان احترام بگذارند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل روز سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای مشترک از طالبان خواستند که به سرعت از سیاست‌ها و اقداماتی که حقوق بشر و آزادی‌های اساسی زنان و دختران را محدود می‌کند، عقب‌نشینی کند.

دوشنبه گذشته پس از دستور جدید حکومت طالبان برای خبرنگاران زن در افغانستان مبنی بر استفاده از نقاب و پوشاندن صورت خود هنگام حضور در تلویزیون، برخی از خبرنگاران مرد نیز ماسک سیاه رنگ به صورت خود زدند.

طالبان به بیانیه شورای امنیت در خصوص وضعیت زنان افغان واکنش نشان داد