شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایلام

موشکان آتشکده‌ای عجیب در ایلام

این بنا، دو فضای مربع شکل دارد و با توجه به بقایای گوشواره‌هایی که در کنج ‌های آن باقی مانده، به نظر می‌ رسد توسط گنبد پوشیده شده باشد. آتشکده چهار طاقی از قلوه‌ سنگ با ملات ساروج ساخته‌ شده است.

موشکان آتشکده‌ای عجیب در ایلام

به گزارش سلام نو، شهرستان چرداول با وجود آثار بسیار زیبای تاریخی و طبیعی مثل آتشکده موشکان از مهمترین کانون های گردشگری استان ایلام است. این آتشکده مربوط به دوره ساسانی است و در ۱۷ اسفند ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۷۹۸۵ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

موشکان آتشکده‌ای عجیب در ایلام

آتشکده روستای موشکان در مرکز شهرستان چرداول مربوط به دوره ساسانیان و پس از اسلام است. این بنا، دو فضای مربع شکل دارد و با توجه به بقایای گوشواره‌ هایی که در کنج ‌های آن باقی مانده، به نظر می‌ رسد توسط گنبد پوشیده شده باشد. آتشکده چهار طاقی از قلوه‌ سنگ با ملات ساروج ساخته‌ شده است. هر سال تعداد زیادی گردشگر و مسافر در ایام مختلف از این آتشکده دیدن می کنند. آتشکده موشکان در فاصله ۳ کیلومتری شهر سرابله (به زبان کردی: سه‌راوله، Serawle)  مرکز شهرستان چرداول قرار دارد.

موشکان آتشکده‌ای عجیب در ایلام

جاذبه‌های نزدیک

کوه خرم در دو کیلومتری شمال شرق و کوه لنه در سه کیلومتری غرب روستا قرار گرفته و همچنین وجود رودخانه، کوهها، پوشش گیاهی و حیات وحش از مهمترین جاذبه های طبیعی این منطقه به شمار می رود.

منبع: تریپ یار