شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#گلزار#دولت سیزدهم

ادای احترام وزیر راه و شهرسازی به شهیدان شهرستان پاکدشت

ادای احترام وزیر راه و شهرسازی به شهیدان شهرستان پاکدشت

پاکدشت - ایرنا -وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم با حضور در گلزار شهدای گمنام مصلای نماز جمعه پاکدشت، به شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که به نمایندگی از آیت الله سید ابراهیم رئیسی در سفری یک‌روزه به شهرستان پاکدشت سفر کرده است، پس از بازدید از ورزشگاه شهدای این شهرستان، با حضور در مصلای نماز جمعه با نثار گل و فاتحه به مزار شهدای گمنام، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کرد و بر ادامه راه شهیدان در خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم تأکید کرد.

قرار است وزیر راه و شهرسازی در سفر به پاکدشت، ضمن شرکت در جلسه شورای اداری، از محور خطرناک و حادثه خیز تیغاب، مسیر اصلی اتصال پاکدشت به ورامین و پروژه ۸۳۰ واحدی نهضت ملی مسکن این شهرستان بازدید کند.

پاکدشت یکی از مهمترین شهرستان‌های استان تهران است که با دارا بودن یک پنجم مزارع کشت گل و گیاه کشور، به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور محسوب می شود  و با دارا بودن ۴ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی قطب صنعت استان تهران محسوب می‌شود.

براساس نتایج بدست آمده از سرشماری سال ۱۳۸۵ دراین شهرستان که آن را با نام 'مامازند' نیزمی شناسند ۶۱ هزار و ۲۲۸ خانوار شامل ۲۴۰ هزار و ۸۴۱ نفر سکونت دارند که از این تعداد ۱۲۵ هزار و ۴۳ نفر مرد و ۱۱۵ هزارو ۷۹۸ نفر زن هستند.

این شهرستان شامل دو بخش مرکزی و شریف آباد است که بخش مرکزی شامل سه دهستان حصارامیر، قرون آباد و فیلستان و بخش شریف آباد شامل دهستان های جمال آباد ، شریف آباد و کریم آباد می باشد.

یک پنجم اراضی زیر کشت گل و گیاه کشور شامل ۹۷ هکتار در شهرستان پاکدشت مستقر می باشد که از این اراضی سالانه ۹۰۰ میلیون گل شاخه بریده به دست می آید که بخش عمده ای از این تولیدات به سایر کشورها صادر می شود.
از میزان سطح زیر کشت گل و گیاه شهرستان پاکدشت بیش از ۴۰ هکتار گلخانه شیشه ای، ۴۵۰ هکتار گلخانه تونلی ، ۱۵۰هکتار گلخانه چوبی و بیش از ۱۱۵ هکتار فضای باز است.

عمده تولیدات گل و گیاه این شهرستان شامل آنتوریوم ، ژربرا ، رز، میخک ، استرومربا، استرلیتزیا ، لیسیانتوس، مریم و گلایول است.

پاکدشت از ۴ هزار و ۲۰۰ هزار واحد صنعتی پررونق و ۱۵۰ معدن شن و ماسه برخوردار بوده و قطب مهم صنعتی استان تهران به حساب می‌رود.

پاکدشت از چهار شهرک صنعتی عباس‌آباد با هزار و ۵۲۰ واحد فعال، شهرک صنعتی علی‌آباد (پایتخت) با ۵۰۰ واحد فعال، شهرک صنعتی خوارزمی با ۹۰ واحد فعال، شهرک صنعتی خصوصی شنزار با ۱۴۳ واحد فعال، شهرک صنعتی(غیرمصوب) موزائیک سازان با ۱۱۰ واحد فعال، ناحیه صنعتی جمال‌آباد با ۴۸ واحد صنعتی، ناحیه صنعتی خاتون آباد با ۲۸۵ واحد صنعتی و ناحیه صنعتی فرون‌آباد با ۴۳ واحد فعال برخوردار است که ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر در آن مشغول به کار هستند.

رفع مشکل ۱۴ ساله احداث کمربندی جنوبی پاکدشت، انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران به میزان ۹ مترمکعب در ثانیه، رفع مشکل ۱۸ ساله شرکت تعاونی امیرالمومنین(ع) از اولویت‌های شهرستان پاکدشت است که مردم و مسئولان امید به تحقق آن به واسطه تلاش دولت سیزدهم دارند.
پاکدشت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.