شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#جدید

زمان برداشت و جزئیات یارانه جدید در خرداد ۱۴۰۱

یارانه جدید امروز به حساب سرپرستان خانواری که متقاضی بازبینی اطلاعات درآمدی خانوار خود بودند واریز شد.

به گزارش تازه‌نیوز،  اولین مرحله از یارانه جدید دولت رئیسی ۱۹ اردیبهشت به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ۲۱ اردیبهشت ماه قابل برداشت شد.

در این میان برخی از افراد یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی را دریافت نکردند و به این مساله اعتراض کردند. قرار شد معترضان برای بازبینی اطلاعات مالی خانوار خود به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اطلاعات خانوار خود را مجددا ثبت کنند.

در ابتدا قرار بود اطلاعات این افراد بررسی و مبلغ جدید جدید به حساب آنها واریز شود. اما کمی بعد رئیس جمهور دستور داد یارانه به حساب جاماندگان واریز شود. اما مشروط به اینکه این افراد اعتراض خود را در سامانه اعلام شده ثبت کنند.

حالا سازمان هدفمندی اعلام کرده که مرحله دوم کمک معیشتی تکمیلی پس از درخواست بازبینی سرپرستان خانوار و تجدیدنظر نسبت به دهک‌بندی و قطع یارانه به حساب آنها واریز شد. به عبارتی، یارانه جاماندگان به حساب آنها واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست.

چه کسانی یارانه تکمیلی گرفتند؟

به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی، کمک معیشتی تکمیلی به حساب افرادی واریز شده که اولا تا پیش از این یارانه نقدی و معیشتی ماهانه را دریافت می‌کردند، دوما متقاضی تجدیدنظر و بازبینی در دهک‌بندی اعلام شده بودند.

پس به نظر می‌رسد مبلغ تکمیلی تنها برای افرادی وازیر شده که اولا اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده باشند و دوم اینکه پیش از این در لیست یارانه‌بگیران دولت بوده‌اند.

یارانه تکمیلی ساعاتی قبل به حساب این افراد واریز شده اما هنوز قابل برداشت نیست.

زمان برداشت یارانه جاماندگان

یارانه جدید زمانی قابل برداشت می‌شود که اطلاعات متقاضیان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شود. آن زمان مشخص می‌شود که آیا افراد متقاضی، شامل مبلغ کمک معیشتی می‌شوند یا نه.

پیگیری‌ه از سازمان هدفمندی نشان می‌دهد که رسیدگی به اعتراضات مردم تا یکی دو هفته آینده ادامه دارد و احتمالا این مبلغ واریز شده در نیمه دوم خرداد قابل برداشت می‌شود.

زمان اعتراض تمام شد؟

همزمان با واریز و قابل برداشت شدن یارانه جدید، قرار شد معترضان در سامانه‌های اعلام شده ثبت‌نام کنند.

اما فرصت ثبت‌نام معترضان دو نوبت تمدید شد و اکنون گفته شده که  ثبت‌نام جاماندگان تا اطلاع ثانویه ادامه دارد. یعنی اگرچه پیش از این مهلت پایان ثبت‌نام مشخص بود اما اکنون برای این روند مهلت پایانی وجود ندارد.

سایت ثبت اعتراض به قطع یارانه

بر اساس اطلاعیه سازمان هدفمندی، افرادی که از یارانه جا مانده‌اند و یا متقاضی بازبینی اطلاعات یارانه خود هستند باید به آدرس اینترنتی my.gov.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام کنند.

همچنین افرادی که به دهک‌بندی یا قطع یارانه خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

برای ثبت اعتراض، اطلاعاتی مانند شماره همراه سرپرست خانوار، کدملی، کدپستی، تاریخ تولد و شماره شبا بانک مربوط به سرپرست خانوار ضروری است.

افراد می‌توانند برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت ثبت نام خود کد دستوری #کد ملی۴۳۸۵۷*۴* را شماره گیری کنند.