شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#بحرین#آیت الله#عیسی قاسم

بیانیه آیت الله عیسی قاسم در مورد انتخابات پارلمانی بحرین

بیانیه آیت الله عیسی قاسم در مورد انتخابات پارلمانی بحرین

رهبر نهضت اسلامی بحرین با صدور بیانیه ای در مورد انتخابات پارلمانی این کشور تاکید کرد که این انتخابات باید به حل و فصل مشکلات مردم منجر شود و در غیر این صورت نباید در آن شرکت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المقاوم، آیت الله عیسی قاسم رهبر نهضت اسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای در مورد انتخابات پارلمانی این کشور با بیان اینکه چشم پوشی مردم از حقوق سیاسی خود و سایر حقوق دیگر در برابر دولت‌ها جنایت بزرگی است که در نهایت منجر به فساد هر دو طرف می‌شود، افزود: اگر انتخابات پارلمانی سال ۲۰۲۲ در بحرین منجر به حل مشکلات نشود، نباید در آن شرکت کرد.

وی افزود: نظر درستی که نباید مورد مناقشه قرار گیرد این است که یا باید انتخاباتی برگزار و از طریق آن مشکلات مردم حل شود و یا اینکه مردم نباید در آن شرکت کنند؛ چرا که به گفته وی این مشارکت موجب افزایش ظلم و ستم رژیم حاکم شود.

رهبر نهضت اسلامی بحرین ادامه داد: اما کسانی که به دنبال پول و مقام هستند، به حرف حق گوش نمی‌دهند و به بلاهایی که بر سر مردم می‌آید توجهی نمی‌کنند.

آیت الله عیسی قاسم با تاکید بر اینکه سخن از انتخابات باعث می‌شود که مردم شهدا و زندانیان شکنجه شده را بیشتر به یاد آورند، اظهار داشت: باید بسیار مراقب و هشیار بود که به اسم دموکراسی، پایه‌های دیکتاتوری و سرکوب ملت از جانب رژیم مستحکم نشود.

قرار است انتخابات پارلمانی بحرین در ماه اکتبر ۲۰۲۲ برگزار شود و به احتمال زیاد احزاب مخالف رژیم این کشور این انتخابات را تحریم کنند.

این هشدار آیت الله قاسم در حالی مطرح می‌شود که انتخابات سال ۹۷ نظام آل خلیفه مرتکب تخلفات گسترده در انتخابات شد.

آن زمان جمعیت‌های حقوقی بحرین از تلاش رژیم برای تغییر ساختار جمعیتی کشور و تغییر در نتیجه انتخابات از طریق اتکا به آرای آن دسته از اتباع بیگانه خبر داده اند که با اهداف سیاسی به آنان تابعیت بحرینی اعطا شده است.