شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سینما#علی انصاریان

یاغی‌ها معرفی شوند/ بازگشت مرتضی عقیلی به سینما /مرضیه برومند با خمار رکورد زد/ 112 کشور جهان در جشنواره فیلم شهر/ اشک‌های یوسف تیموری برای علی انصاریان

یاغی‌ها معرفی شوند/ بازگشت مرتضی عقیلی به سینما /مرضیه برومند با خمار رکورد زد/ 112 کشور جهان در جشنواره فیلم شهر/ اشک‌های یوسف تیموری برای علی انصاریان

اگرچه اخبار تلخ آبادان هنوز از خاطرمان نرفته است و تمام اخبار هفته گذشته در خصوص این اتفاق ناگوار برای هموطنانمان در فاجعه آبادان بود اما باید گفت در هفته ای که گذشت از عروسک های مرضیه برومند رونمایی شد ، مرتضی عقیلی به سینما برگشت و ابراهیم حاتمی کیا خبر از ساخت سریال حضرت موسی را داد.

اشک هفته ؛ یوسف تیموری در برنامه جوکر

884335_119

یوسف تیموری که یکی از استثنائی ترین مهمانان جوکر از ابتدا تا الان بوده است و بی شک یکی از عوامل موفقیت و جذابیت این مجموعه در فینال به شمار می رود در حالیکه در اوج رقابت با دوستان طنازش می توانست برنده مسابقه جوکر باشد به یک باره با یاد علی انصاریان بغضش ترکید و با لبخندی که به هنرمندان فقید از جمله علی انصاریان ، مهرداد میناوند ، علی سلیمانی و ... تقدیم کرد کارت قرمز سیامک انصاری را به جان خرید و اشک همه را درآورد.

پیشکسوت هفته؛ جمال اجلالی

1224966_543

سید عباس عظیمی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت از بستری شدن جمال اجلالی به دلایل مشکلات گوارشی در بیمارستان گاندی خبر داد.

خبرگزاری برنا برای این هنرمند پیشکسوت آرزوی سلامتی و بهبودی دارد.

ستاره هفته؛ امیر جعفری

Untitled 3

امیر جعفری را بارها با نقش های درخشان در آثار مختلف سینما و تلویزیون دیده ایم او که سابقه بازیگری اش به درخشش روی صحنه های مختلف تئاتر برمی گردد و با نقش های مختلفی در سینما و تلویزیون تماشاگرش را سورپرایز کرده است حالا با سریال یاغی در کنار محمد کارت و کلی بازیگر با استعداد نقش اسی را زندگی می کند تا یکی از اتفاقات ویژه شبکه نمایش خانگی بعد از مدتها رقم بخورد.

یاغی هفته؛ علی شادمان

Untitled

وقتی که در فیلم شنای پروانه محمد کارت با نقشی عجیب و غریب توانایی هایش را به این کارگردان جوان اثبات کرد مشخص بود که بزودی در یک اتفاق ویژه همراه کارت ، علی شادمان خواهد درخشید.

او با سریال یاغی یکی از سخت ترین نقش های دوران زندگی حرفه ایش را تجربه کرده است و امیدوار است که با این مجموعه ویژه شبکه نمایش خانگی بزودی آماده یک اتفاق ویژه در سینما باشد.

سورپرایز هفته؛ عباس جمشیدی فر

عباس جمشیدی فر-بازیگر

وقتی که عباس جمشیدی فر با نقش وکیل در فیلم زخم کاری ساخته محمد حسین مهدویان دیدیم ، متوجه شدیم که او جدا از نقش های طنز و کاراکترهای تیپیکال بامزه می تواند نقش های جدی و حتی تلخ را هم به خوبی از آب در بیاورد و کار این اعتماد بعد از سریال خوشنام به مجموعه نمایش خانگی یاغی رسید تا این روزها او را با گریمی عجیب و غریب در نقشی عجیب وغریب تر رخ در رخ امیر جعفری با ساخته محمد کارت ببینیم.

رکورد هفته؛ شهرک کلیله و دمنه

مرضیه برومند

بالاخره شهر کلیله و دمنه ساخته جدید مرضیه برومند توزیع شد تا همه طرفداران این کارگردان پیشکسوت و عروسک هایش با جدیدترین اتفاق عروسکی این روزها ملاقات داشته باشند.

نمی توان کتمان کرد که برومند در کار جدیدش برای مخاطبان طرفدار عروسک یک سورپرایز ویژه دارد.

شخصیت های جذاب عروسکی و صدا پیشه هایی که حالا با جسارت مرضیه برومند به سراغ لهجه ها و گویش های مختلف رفته اند و داستانی جذاب از آقای خمار و همسرش که به تازگی از دشت ناز به شهری پر از دود و آلودگی و سرقت کوچ کرده اند.

جشنواره هفته؛ جشنواره فیلم شهر

هفته گذشته پس از دو ماه مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره در بخش بین الملل از کشورهای متعددی فیلم های سینمایی و داستانی، مستند و انمیشن بلند، کوتاه و نیمه بلند متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره شدند.

در این میان پنج کشوری که بیشترین تعداد آثار را به جشنواره ارسال کرده اند می توان به کشور هندوستان با 336 فیلم، برزیل با 127 فیلم، ترکیه با 112 فیلم، ایالات متحده امریکا با 89 فیلم و ایتالیا با 75 فیلم اشاره کرد.

پس از این پنج کشور نیز اسپانیا با 74 اثر، فرانسه با 70 اثر، آرژانتین با 60 اثر، چین با 55 اثر و انگلستان با 49 اثر در رتبه پنجم تا دهم قرار دارند. کشورهای مالدیو؛ سودان، بورکینافاسو؛ بنین؛ کامرون؛ تانزانیا، سنگال، عربستان سعودی؛ بحرین و  سودان نیز ده کشوری هستند که با یک فیلم در این دوره از جشنواره حضور دارند.

هشتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با هدف ترسیم و ترویج الگویی مناسب برای زندگی شهری و صنعتی امروز، منطبق با فرهنگ ایرانی– اسلامی در پنج بخش «مسابقه سینمای ایران»، « مسابقه سینمای بین الملل»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع رسانی سینمای ایران»، «مسابقه آفرینش های هنری شهری» و «بخش جنبی» شامل کارگاه-های آموزشی، نقد و بررسی،  نمایش ویژه فیلم های ایران و جهان و تقدیر و بزرگداشت اساتید و هنرمندان حوزه های مختلف توسط موسسه تصویر شهر – سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تابستان 1401 در تهران و به دبیری مجید اکبرشاهی برگزار می شود.

نگرانی هفته؛ بیماری علی عبادت طلب


روایت بازیگر قدیمی سینما از وضعیت ناگوار این روزهایش / پس از چندین عمل جراحی، در انتظار حمایت مسئولان هستم

علی عبادت‌طلب بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: من به دلیل تصادفی که در سال 1397 داشتم تا امروز 28 بار عمل جراحی کردم و در واقع برای انجام این عمل‌ها همه زندگی‌ام را فروختم و از هیچ کسی درخواست کمک نکردم و همه مسئولان و نهادها از وضعیت من اطلاع داشتند و هیچ‌کس اقدامی برای کمک به من انجام نداد.

علی عبادت طلب بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در بستر بیماری به سر می برد در گفتگو با خبرگزاری برنا از وضعیت بیماری اش گفت که به عنوان گفتگوی هفته آن را از نظر می گذرانید.

علی عبادت‌طلب بازیگر سریال‌های «تب سرد»، «خط شکن» و «کلانتر 3» که 4 سال پیش به دلیل تصادف با مشکلات جسمی بسیاری روبرو شده، امروز در شرایطی است که دیگر توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را ندارد.

خبرگزاری برنا برای این هنرمند عزیز آرزوی سلامتی دارد.

دیدار هفته؛ معاون سیما

نشست برمهانی

هفته گذشته (سه شنبه) محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی امروز در جمع صمیمانه استادان و دانشجویان دانشگاه صداوسیما حضور یافت و به دغدغه های دانشجویان پاسخ داد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما، محسن برمهانی در ابتدای این نشست از دوران تحصیل خودش در دانشگاه صداوسیما یاد کرد و گفت:بنده سال ۷۹ وارد دانشگاه صداوسیما شدم و سال ۸۱ به شبکه هاى العالم و سپس به پرس تی وی رفتم و حوزه فعالیتم امور بین الملل رسانه بوده است

برمهانی در خصوص مطالبه دانشجویان برای داشتن عنوان شغلی مناسب، بیان کرد: برای کسب جایگاهی که خود را محق آن می دانید نباید از حرکت بایستید، بلکه باید بجنگید، بنده هم با همین باور همواره تلاش کرده ام و گاه برخی موقعیت ها را نپذیرفتم

زمینه را برای مشارکت دانشجویان در تولیدات تلویزیونی فراهم می‌کنیم

معاون سیما درباره حمایت از تولیدات دانشجویی گفت: ایجاد یک برند براى تولیدات دانشجویی یکی از بایدهای ماست. لازم هست که برای پخش این گونه تولیدات در سیما فضای لازم فراهم شود، یعنی تولیدات دانشجویی برای شبکه و زمانی مخصوص انجام شود نه اینکه برنامه ای تولید شود و بعد به دنبال محل پخش آن بگردیم

وی ادامه داد:می توانیم در تفاهم با دانشگاه سازمان امکان استفاده دانشجویان از ظرفیت های سیما نظیر شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران (زنده یاد علی حاتمی) و استودیوهای تلویزیونی را فراهم کنیم

معاون سیما در پاسخ به دغدغه دانشجویان مبنی بر استفاده از ظرفیت های دانشجویی در زمینه های پژوهشی و محتوایی بیان کرد: بنده پیش تر که مدیرکل تامین و رسانه بین الملل بودم نامه ای به آقای اسفندیاری ریاست دانشگاه سازمان نوشتم و همین نکات را بیان کردم

وی ادامه داد: در مجموعه مانیتورینگ و راهبری محتوایی برخی از دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر دانشگاه در آن حضور داشته و فعال بوده و هستند. این افراد در موضوعات مختلف حتى به ریاست سازمان نیز تحلیل ارائه داده اند

برمهانی از تقویت تعامل معاونت سیما و دانشگاه سازمان خبر داد و اعلام آمادگی کرد که دانشجویان دانشگاه صداوسیما بتوانند دوره های کارورزی خود را به صورت حرفه ای در مرکز طرح و برنامه سیما سپری کنند

بازگشت هفته : مرتضی عقیلی

 

بازگشت مرتضی عقیلی به سینما

 

مرتضی عقیلی بازیگر باسابقه، قصد دارد با فیلمی به کارگردانی خودش، به سینماها بازگردد. «کویت پنجاه پنجاه» نام فیلمنامه تازه‌ای است که مرتضی عقیلی خودش آن را نوشته و قرار است کارگردانی کند. عقیلی به تازگی در تئاتر «فلزات چکشخوار» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی ایفای نقش داشت.

«کویت پنجاه پنجاه» رویکردی تازه به مشکلات جوانان و دردهای آنان در جامعه در حال گذار ایران دارد، ضمن اینکه از مایه‌های ملودرام نیز بهره برده است.

مرتضی عقیلی که سابقه بازی در بیش از صد فیلم سینمایی دارد و کارگردانی و تهیه کنندگی آثاری همچون «گلهای کاغذی »، «بی گناه»، «جای امن» و «فاصله » را انجام داده، با وقوع انقلاب فقط در حیطه بازیگری به یک فیلم «پنجمین سوار سرنوشت» به عنوان بازیگر  رضایت داد و به دلیل ممنوع الفعالیت شدن، رهسپار اسپانیا و سپس آمریکا شد.