شهرخبر

معمای عبدالباقی/ آنچه از «سلطان اروند» بدانید

ریزش یکی از برج‌های دوقلوی متروپل در ظهر دوشنبه در آبادان، سبب شد تا نام حسین عبدالباقی را سر زبان‌ها دوباره بیفتد.

معمای عبدالباقی/ آنچه از «سلطان اروند» بدانید

روزنامه هفت صبح نوشته است: داستان ریزش یکی از برج‌های دوقلوی متروپل در ظهر دوشنبه در آبادان، دوباره نام حسین عبدالباقی را سر زبان‌ها انداخت؛ نام مردی که آبادانی‌ها به او لقب «سلطان اروند» داده‌اند و می‌گویند از بس زمین‌های بلااستفاده را خرید و هی ساخت‌و‌ساز کرد، انگار کُن نصف آبادان و اطرافش برای او باشد. 

داستان برادران عبدالباقی هم ماجرایی دارد و می‌گویند جزو چهار خانواده پرنفوذ آبادان هستند نه اینکه از اول پولدار و پر‌نفوذ بوده باشند و با پول جلو بروند، آن‌ها با زرنگی اقتصادی پولدار شدند و حالا حسین مالک برج متروپل، متهم اصلی پرونده ریزش این برج است.

لیست سازه‌ها، زمین‌ها و برج‌های هلدینگ عبدالباقی از تعداد انگشتان دو دست خیلی بیشتر است. اما متروپل قتلگاه مردم آبادان شد. می‌گویند روز حادثه کارگرانی که در متروپل مشغول به کار بودند به او وویس داده‌اند که ساختمان در حال لرزش است و او گفته توهم زده‌اید و کار را ادامه دهید. حدود یک ماه قبل حسین، دفترش را از خیابان کناری به طبقه منفی یک برج متروپل در بخش اداری انتقال داده بود، روز حادثه می‌گویند خودش در دفترش بوده.

عده‌ای می‌گویند شاهد بیرون آمدن او در لحظه آوار ساختمان بودیم اما مسئولان تاکید دارند او زیر آوار مدفون شده و جسدش که قابل شناسایی نیست پیدا شده و خانواده‌اش هم در بیمارستان بهشتی آبادان موضوع را تایید کرده‌اند اما عجیب است که مردم آبادان این موضوع را باور ندارند.

 

به هر حال درست است که او همیشه با پیمانکار معروفش سالار کشفی و دو برادرش، پروژه‌ها را پیش می‌برد اما باید دید این مرد ریزنقش که می‌گویند در ظاهر آرام است ولی تند‌تند حرف می‌زند و سریع راه می‌رود، چطور با این همه سرمایه، ایمنی برج‌هایش برایش اهمیت نداشته است تا آوار شود روی سر مردم آبادان و شاید هم خودش.

منبع: هفت صبح