شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران

ابراز تمایل هند برای حمایت از صنعت خودروی ایران

رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی PHD هند گفت: این کشور، به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری در جهان و با در اختیار داشتن بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز، قابلیت حمایت از صنعت خودروی ایران را دارد. وی تولید خودروی برقی در هند را فرصتی ویژه برشمرد که امکان تولید خودروهای برقی را برای بازار ایران فراهم می کند.

ابراز تمایل هند برای حمایت از صنعت خودروی ایران2.jpg

 

"ویجی مهتا" در نشستی که دیروز سه شنبه سوم خرداد با حضور رئیس و برخی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز، برگزار شد، گفت: اتاق بازرگانی PHD این کشور، در حدود ۱۵۰ هزار عضو دارد که به عنوان صدای صنعت و تجارت این کشور در قالب یک سازمان غیر انتفاعی در حال فعالیت است و روابط بسیار خوبی با سازمانها و نهادها در سطح بین المللی دارد. این اقدامات همچنین منجر به  انسجام و پیشبرد اقتصاد این کشور خواهد کرد.

مهتا با اشاره به اینکه هند، سرمایه گذاران خارجی زیادی را از پیشرفته ترین کشورهای اقتصادی به خود جذب می کند، تولید ناخالص داخلی این کشور را براساس ارزیابی بانک جهانی در حدود 9 درصد اعلام کرد.این کشور، به عنوان یکی از مقاصد سرمایه گذاری در جهان و با در اختیار داشتن بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز، قابلیت حمایت از صنعت خودروی ایران را دارد. وی تولید خودروی برقی در هند را فرصتی ویژه برشمرد که امکان تولید خودروهای برقی را برای بازار ایران فراهم می کند. با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر را ایجاد می کند کهقیمت تقریبی حدود 10هزار دلار دارد. 

وی با برشماری نقاط فرهنگی مشترک بین دو کشورهند و ایران، از تمایل این کشور برای برقراری دیپلماسی با سایر کشورهای اسلامی، خبرداد. هندوستان کشوری با جمعیت مسلمان د رحدود 240 میلیون نفر است که درصورتی که ایران روپیه را به عنوان واحد پول برای معاملات تجاری و سرمایه گذاری بین دوکشور بپذیرد، معاملات تا حدود زیادی تسهیل خواهد شد. در این نشست، همچنین بر توان تولیدی گسترده این کشوردر حوزه خدمات دارویی و درمانی، نرم افزار و آی تی و نساجی تأکید کرد که زمینه بسیار خوبی برای گسترش روابط بین دو کشور ایجاد می کند.