شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دمشق#بغداد#رئیس جمهوری

همکاری امنیتی دمشق با بغداد

همکاری امنیتی دمشق با بغداد

رئیس جمهوری سوریه به تشریح شاخصه بارز مردم این کشور اشاره کرد که انسجام سوری‌ها با وجود نژادها و مذاهب مختلف در این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه با سراسقف «آرام کشیشیان اول»، رهبر کلیسای ارمنی و هیئت همراه او دیدار و گفتگو کرد.

بشار اسد گفت: مهمترین شاخصه مردم سوریه، انسجام آنها با وجود نژادها و مذاهب مختلف است.

وی تاکید کرد: تجانس به مفهوم انحلال نیست بلکه به مفهوم حفظ هویت به سرزمینی که هزاران سال در آن زیسته اند را تقویت می کند.

سراسقف کشیشیان و هیئت همراه او هم اعلام کرد: جنگی که سوریه در معرض آن قرار دارد چه از طریق تروریست‌ها و چه از طریق تحریم اقصتادی، هدفش شکستن الگوی منحصر به فرد سوریه است. هدف سوق دادن سوری ها به مهاجرت و ترک کشور است.

وی تاکید کرد: سوری ها ارمنی همچنان به کشور خود پایبند هستند و با تمام قدرت با دیگر سوریها برای غلبه بر اثر این جنگ کار می کنند.

رایزنی امنیتی بغداد-دمشق

 «جمعه عناد السعدون»، وزیر دفاع عراق و «صطام جدعان الدندح»، سفیر سوریه در عراق راه های توسعه روابط دوجانبه بین سوریه و عراق در زمینه های امنیتی و کنترل مرزهای مشترک را بحث و بررسی کردند.

الدندح گفت: در این دیدار روابط دوجانبه در زمینه های نظامی و امنیتی، تبادل اطلاعات بین دو کشور برادر و چشم اندازها توسعه آنها مورد بررسی قرار گرفت.

الدندح افزود: دو طرف به نتایج میدانی مهمی که توسط ارتش های سوریه و عراق در جنگ با تروریسم و ​​شکست دادن گروه های تروریستی، محقق شده، اشاره کردند.

وی خاطرنشان کرد: دو طرف بر تحکیم و کنترل مرزهای مشترک، جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها به سوریه و عراق و ادامه همکاری‌های مشترک و تبادل اطلاعات برای از بین بردن بقایای گروه های تروریستی تاکید کردند.

انتهای پیام/