شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تشکیل دولت

نجیب میقاتی:اولویت امروز ملت بحث و جدل‌ها نیست

نجیب میقاتی:اولویت امروز ملت بحث و جدل‌ها نیست

نجیب میقاتی در خصوص آسان بودن تشکیل دولت ابراز امیدواری کرد و گفت اولویت اکروز بحث و جدل‌ها نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان ضمن ابراز امیدواری درخصوص آسان بودن روند تشکیل دولت اعلام کرد که اولویت امروز بحث و جدل‌ها نیست.

نجیب میقاتی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از پایان انتخابات ریاست پارلمان، نمایندگان باید فردی را که برای تشکیل دولت مناسب می‌دانند، انتخاب کنند و ان شاء الله تعیین این شخص و تشکیل کابینه تسهیل شود و دولت جدید اقدامات اصلاحی مدنظر و توافق با صندوق بین‌المللی پول را تکمیل خواهد کرد.

میقاتی در واکنش به اظهارنظر اخیر «جمیل السید» نماینده پارلمان لبنان درباره اینکه انتقال مدیریت کشور به دولت موقت در پایان دوره ریاست جمهوری میشل عون مجاز نیست، گفت: این موضعگیری‌ها فرضی هستند که چیزی را در واقعیت سیاسی تغییر نمی‌دهند.

نجیب میقاتی در خصوص مناظره با «ولید فیاض» وزیر انرژی نیز اعلام کرد: برای جلوگیری از هر گونه برداشت اشتباه و یا ساختگی کاملا توضیح دادم و به نظر می‌رسد این  موضوع باعث تشویش و آزردگی برخی شده است. اولویت امروز مردم تامین برق است و نه بحث‌ وجدل‌ها و آنچه اهمیت دارد، خروج از ذهنیت توقف و انحصارطلبی است که کشور را ویران کرد.

نتیجه نهایی انتخابات لبنان عصر روز سه شنبه 17 مه اعلام شد که بر اساس آن ائتلاف حزب‌الله و جنبش امل 31 کرسی، جریان آزاد ملی 18 کرسی، حزب نیروهای لبنانی 20 کرسی، متحدان حزب‌الله 3 کرسی، شخصیت‌های مستقل 11 کرسی، جامعه مدنی 15 کرسی، حزب کتائب 5 کرسی، حزب سوسیاللیست ترقی‌خواه 9 کرسی، اعضای سابق جریان المستقبل 6 کرسی و جریان المرده 2 کرسی به دست آوردند.‎

در شرایطی که دشمنان مقاومت یعنی محور سعودی-آمریکایی-صهیونیستی و مهره‌های آنها از سال 2018 برای شکست حزب‌الله در این انتخابات برنامه‌ریزی کرده بودند اما هدف مورد نظرشان محقق نشد.‎

انتهای پیام/