شهر خبر

ماندن باقری به نفع تیم ملی است؛

ترکیب برنده تیم ملی را دست نزنید/ فوتبال به اندازه کافی مشکل دارد

ترکیب برنده تیم ملی را دست نزنید/ فوتبال به اندازه کافی مشکل دارد

فدراسیون فوتبال به اندازه کافی مشکل دارد که با دست زدن به ترکیب برنده تیم ملی در آستانه جام جهانی بر مشکلات آن اضافه نکنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در فوتبالی که خودش به اندازه کافی مشکل دارد و در بی صاحب ترین دوران تاریخ خود به سر می‌برد، دست زدن به ترکیب برنده و بر هم زدن هارمونی هم می‌تواند مزید بر علتی باشد برای پایین آوردن شانس موفقیت در جام جهانی که کمتر از ۶ ماه به برگزاری آن باقی است. فوتبال ایران در سطح مدیریت کلان و ملی آنقدر مشکل و معضل دارد که پرداختن به حضور یا عدم حضور کریم باقری در کادر فنی آن محلی از اعراب نداشته باشد.

یکی از مهم‌ترین بحث‌هایی که این روزها پیرامون تیم ملی مطرح است، حضور یا عدم حضور کریم باقری در کادر فنی تیم ملی است و در این باره دو نظر متناقض وجود دارد. مخالفین حضور باقری در کادر فنی تیم ملی معتقدند او نباید همزمان در پرسپولیس و تیم ملی باشد و موافقان آن معتقدند امروز که اولویت همه فوتبال ما موفقیت تیم ملی در جام جهانی است، نباید وارد چنین جزییاتی شد تا با حذف باقری که به گواه دوست و دشمن تاثیرات مثبتش در تیم ملی کاملاً به چشم آمد، هارمونی کادر فنی بر هم بخورد.

چه دوست داشته باشیم چه نه، تیم ملی در حالی با کسب بهترین نتایج صعودی بی دردسر به جام جهانی ۲۰۲۲ را تجربه کرد که با مربیگری ویلموتس تا آستانه حذف از مرحله مقدماتی هم رفته بود و پس از تغییرات در کادر فنی و حضور یک کادر فنی کم ادعا، بهترین نتایج به دست آمد تا فوتبال ایران یکی از بی دردسر ترین و مقتدرانه‌ترین صعودهای ممکن را تجربه کند.

کریم باقری با همان نقشی که سال‌ها روی نیمکت پرسپولیس ایفا کرد به کادر فنی تیم ملی ملحق شد و توانست وظایف خود را به بهترین شکل انجام داده تا نقش مهمی در پازل فنی تیم ملی و صعود به جام جهانی داشته باشد. تقویت کادر فنی تیم ملی و اضافه شدن دستیار یا دستیارانی با تجارب بالای بین‌المللی با نظر سرمربی حق فوتبال ایران است. اما نباید به این بهانه یکی مثل باقری در تیم ملی نادیده گرفته شود. وظایفی که امروز در تیم ملی به باقری سپرده شده است را هیچکس بهتر از خود او نمی‌تواند انجام دهد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ با انگلستان، امریکا و برنده پلی‌آف اروپا از بین ولز، اسکاتلند و اوکراین هم گروه است و ملی پوشان کشورمان در نخستین دیدار خود در این رویداد روز دوشنبه ۳۰ آبان به مصاف انگلستان می‌رود.